Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - Utilfreds

25. januar 2017 af bluee (Slettet)

Hej, jeg har i dag fået min karakter tilbage fra min SRP-opgave, og jeg blev meget chokeret. Fik 02 og havde virkelig regnet med en højerer karakter, i hvert fald 4. Jeg ved ikke om jeg skal lave en klage, har ikke snakket med min lærer om det endnu. Spørger her inde da jeg ville høre om nogen havde lyst til at læse den igennem og komme med en vurdering, altså om det er værd at lave en klage, eller om det er den rigtige karakter jeg har fået for opgaven :)

Vedhæftet fil: VEGANISME SRP .docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. januar 2017 af PeterValberg

Kunne det tænkes (og det er bare en strøtanke),
at du FAKTISK har fået dén karakter, din opgave fortjerner ?

02 er bestået og det er vel okay, ikke?

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (1)

Svar #2
25. januar 2017 af wqrf2 (Slettet)

Hej

Det er naturligt at blive skuffet, når man føler, man har lavet en opgave, der fortjener en bedre karakter, end den man har modtaget. Det kan være ekstremt svært at acceptere, men sådan er livet desværre bare engang imellem.

Jeg må erklære mig enig med #1; det er urealistisk at sigte efter et 4-tal, idet din opgave har rigtig mange fejl og mangler.

Jeg har skimmet den hurtigt igennem og uden at gå i dybden med noget som helst, kan jeg konstatere, at dit abstract ikke er præcist og resultatpræsenterende - det præsenterer blot, hvad du har undersøgt. Du indleder din opgave med en volapyksætning, og du tydeliggør ikke din problemformulering på en overskuelig måde. Den bioteknologifaglige del rammer slet ikke A-niveau - det er i virkeligheden meget lidt faglighed, der er, og du skulle jo gerne lidt ud over gymnasialt niveau. Din danskfaglige analyse er ej heller fyldestgørende og er meget lidt velbegrundet, idet du ikke nævner eksempler fra teksten. Din taksonomiske struktur/vægtning er umiddelbart ikke ret god. Dine valg af kilder er generelt katastrofale, der er dog nogle få gode, og din kildeliste er korrekt stillet op og i alfabetisk rækkefølge. Endvidere er din opgave meget svær at læse, idet du ikke har lavet afsnit, og da du ikke skriver og sætter tegn ret godt. Du har ikke en eneste figur med i din opgave, og den røde tråd mangler, hvilket selvsagt er noget rod.

Jeg vil råde dig til at lade være med at bruge energi på at klage og i stedet acceptere karakteren, som den er (husk at en ombedømmelse kan resultere i, at du ikke består). Karakteren bedømmer ikke dig, men den bedømmer din specifikke præstation. En mindre god karakter er ingen skam, og det ville være fantastisk, hvis denne kunne give dig mod på at forsøge at forbedre dig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. januar 2017 af Justitia

Den karakter afspejler din opgaves kvalitet. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
31. januar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Får I allerede karakteren i januar? Det var da tidligt...


Skriv et svar til: SRP - Utilfreds

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.