Studievalg og videregående studie

Klage over eksamen i jura

27. januar 2017 af heej12345 (Slettet)
Er der nogle, som har klaget over en eksamenskarakter i jura på KU ?

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. januar 2017 af Justitia

Næ, hvorfor spørger du? 

 


Svar #2
27. januar 2017 af heej12345 (Slettet)

Jeg har brug for svar på nogle spørgsmål.

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. januar 2017 af Justitia

Spørg løs.


Svar #4
27. januar 2017 af heej12345 (Slettet)

Jeg undrer mig over hvor stor chance der er for at få en lavere karakter, hvis ens opgave bliver ombedømt. Jeg er nemlig lidt i tvivl om jeg skal klage over min karakter, da jeg har fået 4, hvilket jeg ikke synes min opgave ligger til.

Brugbart svar (1)

Svar #5
28. januar 2017 af Justitia

Se rettevejledningen når den bliver lagt ud. Såfremt din opgave stemmer nogenlunde overens med dén, så bør du klage.


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. januar 2017 af Justitia

hvilken eksamen var du til?


Svar #7
28. januar 2017 af heej12345 (Slettet)

Erstatning og kontrakt :-/

Brugbart svar (1)

Svar #8
28. januar 2017 af Judicature (Slettet)

Erstatning og kontrakt har altid et lavt eksamensgennemsnit, og langt de fleste får 4, og en hel del får 02 eller derunder. Dette skal du være opmærksom på, hvis du vil klage. 4 er nu engang en meget normal karakter i det fag, men kig i rettevejledningen og eventuelt i nogen vis opgave blev bedømt til 7 eller derover.

Svar #9
29. januar 2017 af heej12345 (Slettet)

Ja, det er nemlig et fag hvor de fleste får 4, men jeg synes egentligt at det var meget spændende, og muligvis også noget jeg vil arbejde videre med, men er det overhovedet muligt med den karakter ? De fleste arbejdsgivere beder jo om at man skal vedhæfte sit karakterbevis, hvilket betyder at karakteren er ret vigtig :/

Brugbart svar (1)

Svar #10
29. januar 2017 af Judicature (Slettet)

Det kommer an på, hvor du vil arbejde. Hos de store advokatfirmaer (Plesner, Kromann-Reumert, Lett) skal du have et snit omkring 9 for at komme i betragtning, men du kan i princippet godt arbejde med det med den karakter, men igen, det kommer an på hvor det er, studiejobs, helhedsindtrykket osv. Som udgangspunkt på jura er det jo sådan, at man ikke er så rundhåndet med karakterende, som man var det i gymnasiet, og det skal derfor en hel del mere til for at få høje karakterer.
Jeg har læst eksamenssættet fra i år, og kan da godt kigge din opgave igennem, hvis dette ønskes, og komme med en vurdering, hvis du altså var i FB hallerne. Jeg er dog ikke advokat, men jeg er ganske god til erstatning og kontrakt.

Svar #11
29. januar 2017 af heej12345 (Slettet)

Det vil være fantastisk hvis du vil det! :-) har du en mail jeg kan sende den til ?

Brugbart svar (0)

Svar #12
29. januar 2017 af Judicature (Slettet)

Du kan sende den til [email protected]


Skriv et svar til: Klage over eksamen i jura

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.