Studievalg og videregående studie

Polit på KU - ferie?

28. januar 2017 af elshaolsen (Slettet)

Hej allesammen! :)

Jeg har et spørgsmål vedrørende ferie midt i semestret. Jeg starter på politstudiet d. 6 februar og har siden mange måneder tilbage booket og betalt en skiferie i uge 9, altså den 4 skoleuge. I uge 9 har vi dannet faste studiegrupper på studiet. Mit spørgsmål er om det virkelig er en god idé at tage på ferie midt i semestret? Jeg er virkelig bange for at komme bagud fra start, og risikere at få svært ved at følge med resten af semestret, kunne klare afleveringerne, få en lavere karakter eller rent faktisk dumpe. Har i erfaring med ferie midt i semestret? 

Jeg har prøvet at tale med studievejledningen, men de kan ikke rigtig give mig et konkret svar. En gammel studerende siger dog at det godt kan lade sig gøre, hvis jeg bare læser lidt ekstra inden ferien.

Hvad synes i? Kan man inhente en hel uges forelæsninger i matematik A, økonomiske principper A og Samfundsbeskrivelse A? Hvis ja, hvordan?

Tak! Mvh, Elsa


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar 2017 af Justitia

Jeg har 2 gange været på ferie den første uge af et nyt semester. Jeg har altid latterlig dårlig samvittighed, men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg plejer bare at indhente det, når jeg kommer hjem. Tænk på eksamensperioderne når "vi" læser 250-800 sider + notetagning på få dage, hvis dét er muligt, så er det sgu også muligt at indhente én uges forsømmelse :D 


Svar #2
28. januar 2017 af elshaolsen (Slettet)

Åh, det er skønt at høre. Hvad med selveste forelæsningerne? Jeg tænker at det måske ikke er helt det samme at læse matematik i en bog som at høre Mogens forklare det hele på tavlen (eller fire tavler samtidig). Går det ligesom tabt eller kan man faktisk "læse" sig til det?

Tak for svar!


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. januar 2017 af Justitia

Det skal jeg, ikke kunne sige. Personligt læser jeg jura, og forelæsningerne for os er ikke så væsentlige. 


Svar #4
28. januar 2017 af elshaolsen (Slettet)

Nåårh, okey :/ nogen der læser polit og måske har et andet synspunkt?


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juli 2017 af jensvictor

Jeg læser polit og havde stort udbytte af Mogens' forelæsninger på 1. år, så dem vil jeg klart anbefale, at du kommer til! :-)


Skriv et svar til: Polit på KU - ferie?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.