Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Metodeafsnit om det eksperimentelle afsnit - hvordan?

29. januar 2017 af milleneedshelp1 (Slettet)

Hej SP!

Jeg skal i gang med at skrive min SRO, men der er noget jeg er meget i tvivl om. I opgavebesvarelsen skal der indgå en beskrivelse af hvordan det eksperimentelle arbejde af udført, men min lærer fortalte mig, at det ikke er det samme som når vi skriver en almindelig videnskabelig rapport.

Hvordan er det så, man skriver sit "metode-afsnit" for det eksperimentelle arbejde?


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2017 af Stats

Du skal skrive hvad du gør og hvorfor...

Eksempelvis, hvis du vil undersøge om der er en relation mellem at man går over en vej, og om der kommer en bil...

Du sætter dig ned og tænker over hvordan du vil undersøge dette....

Du vil måske, udvælge 5 forskellige tilfældige veje hvor du vil gå over. Når du er gået over, notere du måske om der kommer en bil, og om du blev nødt til at vente til bilen er kørt over... Tiden vil også være tilfældig... Du udfører eksperimentet 10 gange på forskellige dage... Ud fra det materiale du nu har fået, vil du lave lidt statistik på det..

Du vil måske også kigge på lidt psykologi eller andet som du indrager i din metode og til sidst vil du kunne konkludere om der kan være tale om en relation eller ikke...

Altså vil det sige - at hvis ALLE mennesker anvender din metode, så VIL de formentligt komme frem til samme konklussion...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Metodeafsnit om det eksperimentelle afsnit - hvordan?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.