Almen studieforberedelse (AT)

AT-emne

29. januar 2017 af thedummieone - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa derude:))

Jeg er ved at vælge til min AT-eksamen, hvor årets emne er "mennesket forhold til naturen". Jeg har nok tænkt mig at skrive i fagene biologi C og matematik A og overvejer at skrive om gødskning.

I matematikdelen har jeg tænkt mig at benytte differentialligninger, men er der nok at skrive om i biologi? Tænker noget om nitrogencyklus, men ved ikke om det er fyldestgørende nok.

Nogle kloge hoveder som kan svare mig på dette? Og har i evt. nogle andre forslag med kombinationen Bio C og Mat A?


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. januar 2017 af Smut1

Der er rigtig meget at skrive om inden for gødning og kvælstofkredsløbet: Det skulle en googlesøgning også gerne vise dig ;) Jeg ville ikke være bange for at mangle stof, hvis biologi indgik som a-niveaufag. Du skal selvfølgelig sørge for, at de to fag arbejder sammen, således at du opnår et resultat, som du ikke ville være kommet frem til, hvis du havde arbejdet med fagene hver for sig.

PS har du ikke valgt den forkerte kategori til tråden (eller mener du det med "de kloge hoveder")?


Svar #2
29. januar 2017 af thedummieone

Hej,

Jo har vist valgt den forkerte kategori til tråden, men det er dejligt med brugbart og kompatibelt svar :))! Det er betryggende at høre, at der er nok stof for biologidelen, og jeg tænker at fagenen komplimenterer hinanden meget godt. Har du evt. gode råd og erfaring med AT-eksamen, som du har lyst til at dele?


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. januar 2017 af Smut1

Det virker nok logisk, men mit bedste råd er at virke overbevisende. Spørger de ind til noget du ikke kan besvare, så snak udenom. Husk desuden, at AT er et metode-fag, så hvis du ikke selv kommer ind på dine metoder, kan du forvente at lærerne gør det.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. januar 2017 af chri04j5 (Slettet)

Tusind tak for svar !


Skriv et svar til: AT-emne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.