Debat

Hvorfor er der folk der ber om hjælp over PB?

31. januar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Har oplevet MANGE gange, at folk (eller måske robotter) sender beskeder, hvor de vil have hjælp til en opgave.

Har fået følgende besked 3 gange, samme besked skal det understreges.Den første kom d. 24. januar 2017. Den sidste kom i dag.


Hej. Godt nytår. Jeg sidder lige med en case opgave i dansk, som jeg vil have fået rettet, da det er rart der lige andre der læse igennem, før den skal afleveres. Det fylder en side, har du mulighed for det? 

Samme robot/person/hvad-det-nu-er har også skrevet denne sidste år:


Hej, har du tid til at rette noget dansk for mig? det vil være en stor hjælp for mig? det er formulerings fejl jeg skal have hjælp til at kigge igennem. det fylder 2 sider? 
 

Har du oplevet noget ligenede - og hvad er det for noget? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar 2017 af Hjælpmig21

Jeg har oplevet det samme... 

Mystisk! 


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. januar 2017 af peter lind

Jeg har også oplevet mennesker, der beder om hjælp over PB; men det er ikke robotter


Brugbart svar (1)

Svar #3
01. februar 2017 af Eksperimentalfysikeren

Der er enkelte, der foretrækker hjælp fra en bestemt person. Der kan være forskellige årsager til det. Én af dem kan være, at de har valgt en person, de har særlig tiltro til. En anden kan være, at de ikke ønsker at fremtræde offentligt med deres problemer. Det kan være nogen, der er udsat for mobning, eller enda i nogle tilfælde trusler på livet. De har brug for hjælp, men er også bange for, at det skal blive opdaget.

Og så er der selvfølgelig også dem, der ikke helt har forstået systemet.

Tag det fra den positive side. Det er normalt det bedste.


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. februar 2017 af LilanKahn (Slettet)

Også er der spam bots som fx admin161 der sender en besked til alle.


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. februar 2017 af K92H (Slettet)

Jeg modtog på et tidspunkt beskeder fra forskellige brugere, der ville have hjælp til en opgave. Umiddelbart ikke særlig mærkeligt, men alle beskederne havde den samme formulering, og brugernavnet var næsten ens hver gang, og hvis jeg gik ind på brugernes profil en eller to dage efter beskeden var sendt, var brugerne slettet. Lidt underligt. 

Det er dog ved at være noget tid siden, at jeg sidst modtog beskederne.


Svar #6
16. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

#5 Præcis. Det er dét jeg oplever. 

Meget mærkværdigt. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
01. marts 2017 af DrNielsen

Jeg får beskeder angående hjælp på daglig basis. Det ser jeg ikke det store problem i. Det er somme tider lettere over chatten, end at lave en meget lang tråd :-)


Brugbart svar (1)

Svar #8
01. marts 2017 af Eksperimentalfysikeren

I nogle tilfælde har jeg været ude for, at jeg har deltaget i en tråd, hvor flere deltagere har rodet grundigt i det og på den måde hægtet trådstarter af. Kort efter har trådstarter bedt om personlig hjælp for at slippe ud af rodet. Det synes jeg er en god løsning, men stiller jo så også krav til mig om at leve op til trådstarters tillid.


Brugbart svar (0)

Svar #9
26. marts 2017 af Kris458f

Grunden til  vi ofte skrive pb beskeder er at  når man oprætter et spørgsmål  for man ingen svar og hjælp til tiden eller så slet ingen.


Skriv et svar til: Hvorfor er der folk der ber om hjælp over PB?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.