Tysk

Kort resume af novelle

02. februar 2017 af Stjerneskud2016 - Niveau: 8. klasse

Kan du tjekke hvordan jeg har skrevet min lille resume. Den er ikke helt færdig. Jeg har kun haft tysk i et år, og har prøvet at først skrive på dansk og så oversætte til tysk. Mange tak ak på forhånd.

Resume

En dreng som bliver kaldt Hank, er forelsket i en pige fra hans klasse som hedder Bea. Sammen med klassen planlægger de at tage til biografen. I biografen sidder Hank ved siden af Bea. Hanks mor kan godt være streng, og Hank må ikke være ude længere end kl. 9 om ugedagene og længere end kl. 11. om lørdagen. Filmen slutter halv ni, og når de så allesammen bagefter tager ud for at drikke en Cola, bliver Hank meget nervøs. Han løber hen til telefonboksen, men den er desværre optaget. Inde i telefonboksen står der en pige og diskuterrer med en fyr.

Ein dreeng wird Hank genannt wird, ist verliebt  in einem Mädchen aus seiner Klasse mit dem Namen Bea. Zusammen mit der Klasse planen sie, ins Kino zu gehen. Das Kino sitzt Hank neben Bea. Hanks Mutter sein könnte streng, und Hank kann nicht länger aus als bei. 9 unter der Woche und länger als bei. 11 am Samstag. Der Film endet halb neun, als sie alle zusammen danach sind gehen eine Cola zu trinken, ist Hank sehr nervös. Er lief zu der Telefonzelle , aber es ist leider besetzt. Im Inneren der Telefonzelle steht ein Mädchen und diskuterrer mit einem Kerl.


Skriv et svar til: Kort resume af novelle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.