Studievalg og videregående studie

Kalder jurastuderende!

03. februar 2017 af MS14

Hej! :)

Jeg har længe gået med drømmen om at læse videre på jura-studiet for derefter at arbejde med integration, et emne der står mit hjerte særligt nært :) Mit spørgsmål til jer lyder på, hvad der kræves af en på jurastudiet - Kompetencemæssigt, studiemæssigt, ift. selvstændighed, etc.

Mvh.


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. februar 2017 af Judicature (Slettet)

Du skal først og fremmest være dygtig sprogligt, da dit produkt som jurist kommer i form af et dokument. Derudover er argumentative evner er stort plus, da meget af uddannelsen er centreret omkring dette. Hvis du vil læse i København, vil du blive en del af en tvungen studiegruppe, hvor der skal laves noget gruppearbejde til hver gang. Derudover er der meget at læse, og det tager længere tid at læse end for eksempel en skønlitterær bog, da den er tæt pakket med information. Derfor skal du have en del selvdiciplin, da man læser meget. Desuden skal du være god til at overskue store mængder information. Ud over dette skal man være opmærksom på, at karakterer på jura er noget arbejdsgivere går meget op i, så man skal være villig til at bruge en del tid på studiet, såfremt man ønsker gode resultater.

Svar #2
03. februar 2017 af MS14

Mange tak judicature :) Er naturligvis åben for flere svar fra andre! :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2017 af Justitia

Det er kun på 1. år, hvis jeg husker rigtig, at studiegrupperne bliver fastsat af administrationen.
 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. februar 2017 af Judicature (Slettet)

#3

Det er kun på 1. år, hvis jeg husker rigtig, at studiegrupperne bliver fastsat af administrationen.
 

Ja, det er rigtigt :) derefter må man selv vælge gruppe, en gruppe som på 3. semester skal bruges til eksamen i retshistorie, som er en gruppeeksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. februar 2017 af Justitia

Ja, retshistorie er et fag, som giver mulighed for fordybelse og erfaring mhp. bachelorskrivning. 
 


Brugbart svar (1)

Svar #6
23. februar 2017 af mallecp

Overvejer du at søge på KU eller på AU? 


Svar #7
23. februar 2017 af MS14

Mallecp: Jeg søger på SDU

Skriv et svar til: Kalder jurastuderende!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.