Studievejledning

Hvordan finder man ud af at en studerende er en "superstudent"?

03. februar 2017 af ALMAMERENGUE

Næsten hvert år hører man om såkaldte "superstudenter" med sygt høje snit .... men hvordan finder man overhovedet ud af det? På både gymnasiet og univeristet?

Er det de studerende selv der ringer tv-avisen op og siger "hey jeg er super smart, kom og giv mig opmærksomhed"? Hvis ikke, hvem er det så der ellers har kendskab til en studerendes karakterer, fx på universitetet? Det kendes vel ikke af andre end den studerende selv?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. februar 2017 af Smut1

Sjovt, det har også undret mig.


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. februar 2017 af sjls

Nu har jeg ikke forstand på dette overhovedet, men mit bud er, at journalisterne opsøger gymnasier og spørger, om der er nogle elever med snit på over 12. Ledelsen kan jo (i hvert fald, hvis gymnasiet er bruger af Lectio) se, hvilke karakterer og snit, deres elever har opnået hver især. Så kan det være, ledelsen kontakter de enkelte studerende med tårnhøje snit og hører dem ad, om de vil kontaktes af en journalist angående deres karaktergennemsnit.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar 2017 af Smut1

#2 Ja, eller også kender journalisterne nogle superstudenter: Der er trods alt ikke så få af dem.


Skriv et svar til: Hvordan finder man ud af at en studerende er en "superstudent"?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.