Engelsk

Er følgende sætning korrekt opstillet?

04. februar 2017 af hashim23 - Niveau: B-niveau

One of the differences can be seen in connection with the statistics, which shows that about 2% of British children ride to school compared to Denmark, where 40% do.

Tusind tak på forhånd, og jeg ser frem til et svar med nogle rettelser, hvis det er muligt :)

Mvh.

/Hashim


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. februar 2017 af Sandheden

Den er grammatisk korrekt, men den er ret snørklet og meget fordansket. Prøv i stedet:

"One of these differences can be seen if looked upon through the eye of statistics. Only about 2% of British children ride their bikes to school, whereas in Denmark it is more than 40%."

Jeg er halv-englænder, og det er sådan jeg ville skrive det. Din sætning kan godt gå hen og lyde som om, at du blot oversætter en dansk sætning til engelsk. 


Svar #2
05. februar 2017 af hashim23

Tak for hjælpen

Jeg ville forresten nævne, at jeg ikke oversætter fra dansk til engelsk, hvilket vil sige, at jeg ikke prøver at opbygge sætningen, så den lyder præcis den samme, som man vil sige det på dansk.

Ovenstående sætning, som du præsenterer lyder meget godt, men det er bare en anden måde at skrive det på :-)

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. februar 2017 af Stygotius

"One difference may be seen if you look at the statistics. Only about 2 per cent of British  children cycle to school  whereas more than 40 per cent of all children in Denmark do."


Skriv et svar til: Er følgende sætning korrekt opstillet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.