Engelsk

Grammarfejl

06. februar 2017 af IrmaV (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

En der kan hjælpe med min engelsk stil? Det er specielt kongurens. 


Brugbart svar (3)

Svar #1
06. februar 2017 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet)

Her har jeg rettet nogle af fejelene, men der er stadig endel fejl. 

Some believe in heaven and afterlife, others do not. But one thing is certain, we must all deal with death at some point in life. In our society death is a taboo, and a challenging subject to talk about. Imagine being the person who has to tell a foreign family that one of their loved ones has passed away. Death can be anxiety-provoking, and therefore it must be one of the most difficult things to do.  In the short story “Sorry for the Loss” from 2008 written by Bridget Keehan, death is a central theme. The protagonist, a chaplain called Evie, has been told to tell an inmate in a prison, that his aunt has passed away. This essay will focus on the narrative technique and the use of contrasts.

The narrator is a 3rd person narrator with a limited point of view since the narrator’s thoughts and feelings are only described from one character. The narrative techniques make the character’s personalities round, for example, the use of direct speech show a lot about the character’s background in the way they talk.  The story is written in 2008, and the language is easily read and characterized by contemporary language.  The story starts in media res and the protagonist’s name is Evie.
                            
Evie works in a prison where the setting takes place. Evie is Christian and works as a chaplain in the prison. Evie has worked in the prison for over a year, and is not enthusiastic about it, as she finds the environment in the prison “abrasive and intimidating” (P.1. L.18-19) The prison is described as very noisy, and Evie finds it hard to meditate and pray.
Evie is characterized by being a little insecure, sensitive and thoughtful, compared to the harsh conditions in the prison. Evie is a woman, and the inmates and her colleagues are all men. There is a sharp contrast between Evie’s character and the prisons surroundings as the prison is filled with “testosterone voices” (P. 1 L. 24-25). Evie is pure and feminine in contrast to the inmates, who is in prison for doing something bad and illegal. Evie feels uncomfortable in the prison, but she is doing her job for a good purpose – she is trying to help and understand the inmates.

The meeting between the inmate, Victor Zamora, and Evie creates different kinds of emotions for Evie. At first, Evie was frightened to meet Victor, and tell him that his aunt was death because she knows how most of the inmates can be aggressive and “tend to lose it” (p. 2 l. 68). Victor is different from the other inmates. He is described as a lot of positive adjectives. He is described as an intelligent, beautiful young man - nothing Evie expected, and she wonders what such a clever young man have done to end up in a place like a prison (P. 3 L. 75). Victor tells Evie about his curiosity for courses that he would like to join in their conversation. Evie is trying to understand what Victor has done in his past to end up in prison because he seems like a decent person who functions well. When Evie tells Victor about his dead nan, he seems uninfluenced and starts talking about Shakespeare and that he hopes is nan was stoned when she died (P.3 l. 104-106). There is a lot of contrasts in their conversation because Victor changes the subject a lot. He tells a story about a dead pigeon outside his window. There is a lot of symbolic meaning in the story and the pigeon symbolizes peace and freedom - something Victor is longing for. Evie can not understand why Victor can show emotions for pigeons but is unable to show emotion at the dead of his nan (P. 4 l. 38-39) Evie and Victor has some things in common, but are still very different. They are both religious, and interested in culture but Victor is a prisoner. The character Victor is filled with contrast as he is both good and bad. Victor is unable to show emotion for people, but Evie still finds him very charming. Victor is damaged by the many years in prison, and it appears as soon as they start talking about his dead nan. In the end of the story, Evie gets to know why Victor is in prison.  Victor is in prison for killing another student with a butterfly knife because he got bullied.  The butterfly knife symbolizes Victor because the butterfly knife sounds and looks harmless but can do a lot of damage.   

The title “Sorry for the Loss” is a simile for two things in the story. Sorry for the loss, is something people say when they feel sorry for others, in the case of death, like when Evie has to tell victor about his dead nan. But in this story, it is also a reference to Victor and his fate. Victor had potential to have a good life but lost it, and therefore Evie feels sorry for him.


Brugbart svar (4)

Svar #2
06. februar 2017 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet)

Evt kør din tekst igennem grammarly

Det hjælper altid :)


Svar #3
06. februar 2017 af IrmaV (Slettet)

Tak!


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. februar 2017 af Stygotius

Spørgsmålet er hvad hun bruger Studieportalen til.

Mon ikke det er hendes  egen opgave af rette så mange "grammarfejl" som muligt??  ......eller i hvert fald bare de "grammatikfejl" der måtte være.

Havde hun mon tænkt sig at  nogen  -helt gratis-  skulle bruge tid og arbejde på at revideres en så¨lang tekst som denne???

I øvrigt er en simile  en sammenligning hvor ordet "som" er brugt.


Svar #5
06. februar 2017 af IrmaV (Slettet)

Jeg ville ikke benytte studieportalen, hvis jeg selv kunne finde alle grammatikfejlene, det er jo derfor jeg beder om hjælp til det. Er det ikke det, studieportalen er til for? 


Svar #6
06. februar 2017 af IrmaV (Slettet)

Jeg forlanger jo ikke at nogen skal læse den i gennem (nemlig fordi det ikke koster noget), så det er kun hvis de har lyst. 


Brugbart svar (1)

Svar #7
06. februar 2017 af Stats

#0

Der findes facebook sider, der præcis gør det som du vil...

Altså.. Smid opgaven ind... En person du ikke kender retter opgaven (måske flere personer)... Derefter smider de den ind igen, og du kan bare aflevere den til din lære som intet var hændt...

Disse sider bliver ofte anvendt i forbindelse med eksamen...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
06. februar 2017 af Stygotius

ImaV

Det som JohnForbesNash gør, er at opfordre til rent snyd, -fup og svindel.

Nej, det er ikke det som Studieportalen er beregnet til. Den er beregnet til at man kan få hjælp til få nogle konkrete problemer løst som man har, -ikke til at man bare kan få nogen til at læse lange tekster igennem og finde fejlene for en og rette dem så man kan aflevere det hele som om det var ens eget arbejde

Det er der som sagt et ord for:  -Snyd!!.

Forventer du virkelig at nogen uden videre skal gå i gang men en så lang tekst som denne og bruge lang tid på at gennemgå det hele og rette alle fejlene for at du kan snyde din lærer og     .....ikke mindst dig selv?????    Går du ikke i gymnasiet for at lære noget??  Hvad tror du at du lærer om kongruens af det du gerne vl have??


Brugbart svar (1)

Svar #9
06. februar 2017 af Stats

Undskyld Hr. Lektor Blomme... Det var ikke fordi jeg ville opfordre til snyd... Men blot påpege at hvis imaV ikke ville lære noget, så kunne hun/han sagtens finde Facebook sider til hans/hendes snydepapirer..

Hvis imaV vælger denne mulighed, så er hun/han nok heller ikke en del af studieportalens målgruppe.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #10
07. februar 2017 af Oxroze (Slettet)

Lol chill everyone, der er måske nogen, der godt kan lide at rette folks opgaver, måske bliver det en efaring for dem og at de samtidtig kan lære noget? Hvis du ikke vil rette opgave, så smut et andet sted, istedet for at brokke dig. Jeg har hjulpet mange tusinde menneskers engelske essays, da engelsk er mit første sprog, og jeg har intet problem med det, jeg læser opgaven og fortæller personen, hvad problemet er etc. 


Brugbart svar (0)

Svar #11
07. februar 2017 af Stygotius

Dit  (og andres)  problem er at du gør det.


Svar #12
07. februar 2017 af IrmaV (Slettet)

Essayet er afleveret nu. Jeg har selv tilføjet noget mere og prøvet at rette så meget jeg kunne i det. Jeg er slet ikke interesseret i at snyde, men blot at få mulighed for at få nogle andres øjne på det, da min svaghed er kongruens. Jeg forstår virkelig ikke hvad dit problem er, Stygotius, da jeg hverken plagierer eller gør noget som kunne betegnes som "snyd". Jeg er godt klar over, at man til eksamen ikke kan få hjælp, men så har jeg i det mindste nogle grammatiske og korrekte stile jeg kan kigge på, samt at jeg ved at jeg skal læse op på kongruens. 


Brugbart svar (0)

Svar #13
07. februar 2017 af Stygotius

Det bedste du kunne have gjort, var nok at bede om nogle regler for kongruens. Så havde du fået et redskab til selv at være i stand til at lave det hele rigtigt uden andres medvirken   = at have lært det.

Hvis grundleddet er i ental, skal verballedet også stå i ental osv. Man tilføjer altid -s i 3.pers. ental, nutid.

"The man comes."  -  "The men come."

Eksempler: ord som people, police, none er altid flertal.

Ord som everybody, everyone, each, every, each other er altid ental.

I modsætning til hvad det hedder på dansk, er de følgende ord utællelige og derfor altid ental:

furniture  -  weather  -  money  -  news  -  advice  - information  -  progress  -  o.a.

Der skal derfor også være kongruens mellem disse navneord og f.eks.ord som much/many, little/few this/these/that/those.


Skriv et svar til: Grammarfejl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.