Kommentarer til Studieportalen.dk

Ingen kommentare :(

07. februar 2017 af nejvelda

Hej

Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden.

Er det generelt, eller?


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. februar 2017 af hesch (Slettet)

Jeg giver dig ret i at SP er blevet lidt død. Der sker ikke så meget ud over de samme og samme spørgsmål om fx tangentens ligning, som jo i de fleste tilfælde kan findes ud af ved at indtaste emnet i søgefeltet. Der kommer sikkert 500 hits.

Tidligere var der livlige og ret spændende debatter under "debat", hvor det nu drejer sig mere om hvad man gør, når en lærer har opdaget at man plagierer.

Jeg ser først nu, at du har haft et ubesvaret spørgsmål vedr. korrosionsbeskyttelse under "kemi". Jeg siger ikke, at det ikke hører derunder, men når nu ingen svarer så prøv at flytte spørgsmålet til en anden kategori, fx "fysik" eller "andre fag". Folk, der ikke evner kemi, læser ikke spørgsmål herunder, men derfor ved de måske noget om korrosionsbeskyttelse.

Kategorien "andre fag" kan være ret spændende at kigge i, for her dukker de uventede og anderledes spørgsmål op, hvor man tænker:  Hov, det ved jeg tilfældigvis noget om.


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. marts 2017 af Stygotius

Måske "nejvelda" med udbytte kunne kigge under faget "dansk".

I øvrigt har man vel intet krav på at få hjælp; man kan håbe på det, men ikke tillade sig at blive fornærmet hvis man ikke får det.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. juli 2017 af Stygotius

Der er den kommentar at nejvelda skulle lære at stave ordet "kommentarer" (flertal) 


Svar #4
25. juli 2017 af nejvelda

Der er også den kommentar, at Stygotius skulle lære at sætte komma foran ordet "at", når der ikke er et udsagnsord efter.

Jeg vil egentlig ikke komme ned på dit niveau, men nu når du opfører dig således kunne jeg

End du skriver disse type kommentarer vil jeg råde dig til at tænke om en ekstra gange! Der kan være forskellige grunde til, at jeg har stavet som jeg har. Måske er jeg dårlig til at stave, ordblind eller bare en ganske normal fejl, ligesom du måske bare har glemt at sætte et komma.

Brugbart svar (0)

Svar #5
25. juli 2017 af Stygotius

Kære, lille  nejvelda,

1) Du skulle nok sætte dig ind i kommareglerne når du vil til at rette  på andre; ellers bliver det bare pinligt.

Du har tilsyneladende aldrig hørt om startkommaet.

2)  "komma foran ordet "at" når der ikke er et udsagnsord bagefter" ???????   -det er vist en selvopfundet regel.

3)  "End du skriver disse type kommentarer vil jeg råde dig til at tænke om"   -Skulle det være dansk?


Brugbart svar (1)

Svar #6
25. juli 2017 af hesch (Slettet)

Stygotius.

Jeg synes at du bruger for meget af din tid på disse evindelige - og efterhånden trættende - revserier ang. tegnsætning, stavemåde, osv.  Jeg ved at det er din kæphest, men den er løbet løbsk.

Din indledende vending: "Kære, lille . . ."  ( #5 ) er ikke normal dansk sprogbrug. Den er nedladende, og i din alder burde du holde for dig for god til at finde anvendelsen nødvendig.


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. juli 2017 af Mathias7878

Stygotius.

Har du evt. læst følgende artikel? https://www.mx.dk/viden/videnskab/story/28742124

Tror du kunne lære en masse fra den :-)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. juli 2017 af Stygotius

# 6,hesch

Jeg er gerne fri for din korreksen og dine private meninger.

Min indledning er udtryk for en ganske normal dansk sprogbrug, og du kan godt spare din utidige indblanding i noget  du ofte har vist at du ikke ved særlig meget om.

#7 Mathas7878,

En pseudovidenskabelig artikel fra en underlødig publikation som MetroXpress giver jeg intet for. Jeg læser den naturligvis aldrig selv.

At en person der er 21 år og går i 3.G ikke kan  skrive sit eget sprog, taler  vist for sig selv.


Brugbart svar (0)

Svar #9
25. juli 2017 af Mathias7878

#8

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvem der har publiceret artiklen. Hvis du læste den, som jeg ikke formoder du vil, vil du finde ud af, at folk, inklv. dig selv, som retter på andre personers grammatik, ikke er rare mennesker, inklv. dig selv endnu engang.

God dag :-)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #10
25. juli 2017 af Stygotius

Til lykke med din logik og dit sprog.

Amerikanske skoler er nok ikke de bedste til at udtale sig om faglige emner.


Brugbart svar (0)

Svar #11
25. juli 2017 af Mathias7878

Mange tak skal du have :-)

Afsluttede dansk skriftlig med et 10-tal i både årskarakter og til den skriftlige eksamen, så jeg er meget tilfreds! :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #12
25. juli 2017 af Stygotius

Ja, -endnu et udtryk  for den inflation der er gået i karaktererne i den danske folkeskole.

"Hvis du læste den, (som) hvilket jeg (ikke) formoder du ikke vil, ville du finde ud af, at folk, (inklv.) inkl. dig selv,...."

Et  10-tal?  ja, så til lykke  endnu en gang


Brugbart svar (0)

Svar #13
25. juli 2017 af Mathias7878

Mange tak :)

Rettelserne er noteret :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #14
25. juli 2017 af Mathias7878

Rettelse til #12

Er lige blevet færdig med STX - ikke folkeskolen, men ok :) Så dansk-eksamenen var altså på A-niveau :-)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #15
25. juli 2017 af Stygotius

Inflationen er desværre også en realitet i gymnasiet.

10- og 12-tallene strøs ukritisk ud tl højre  og venstre.


Skriv et svar til: Ingen kommentare :(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.