Studievalg og videregående studie

Designingeniør og Spørgsmål til et nyt studie man overvejer søge ind på

07. februar 2017 af nejvelda

Hej

Nogen der kender til design/produktudvikling som ingeniør og selve jobmulighederne? Jeg studere pt til ingeniør, hvor man udvikler og designer innovative produkter. Men jeg er slet ikke kreativ eller opfindsom og hellere ikke god il at tegne? Vil i så foreslå mig at droppe ud? Jeg går udfra man stortset arbejder på samme måde, når man kommer på arbedjsmarkedet?

Hvis I skulle søge ind på et nyt studie, men var i tvivl, hvilke spørgsmål ville i stille en studievejelder eller en ældre studerende som studerer den uddannelse ?

Håber på nogle svarer!

På forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. februar 2017 af peter lind

Der findes programmer (CAD programmer ) som skulle kunne hjælpr dig med tegningen. Lærer i ikke om dem ? Kreativitet er til gengæld lidt sværere. Jeg synes du skal tale med dine lærere om det. De kender dig meget bedre end vi gør. Spørg dem om hvordan du ligger i forhold til andre elever. Det kan være du undervurderer dig selv. Tal evt. også med en studievejleder eller relevant fagforening. Hvis du skal skifte retning skal du først og fremmest se på dine interesser og evner.


Svar #2
07. februar 2017 af nejvelda

Jo, CAD programmer er noget der lægges meget vægt på også på arbejdsmarkedet. Men synes nu ikke det har så meget med kreativitet at gøre, idet man ofte får en tegning og skal tegne den i selve programmet. Kreativiteten bruges mest i starten af et produktudviklingsprojekt, hvor idéen skal være inoovative (må ikke være noget der findes før osv.). Derudover bruger vi kreativitet  til at noget skal se pænt ud, form, farver, opstilling osv. 2-5 ideer er ikke nok til et produktidé, men 25-50 ideer.. Det er over min grænse.

Men mange tak for rådet. Det er nok også noget af det jeg får gjort hurtigst muligt!


Skriv et svar til: Designingeniør og Spørgsmål til et nyt studie man overvejer søge ind på

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.