Studievejledning

Dårligt snit

08. februar 2017 af smor (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, nu er det sådan at jeg rigtig gerne vil læse til radiograf, men jeg har ikke et særlig flot snit. Så tror I det ville være dumt af mig at søge ind på radiografudannelsen med et snit på 3,1? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2017 af Moderatoren

Det ser ud som om at adgangskvotienten er mindst 7.6 på de forskellige skoler, så det er nok smartest at søge kvote 2.

Se adgangskvotienterne for 2016 her


Svar #2
08. februar 2017 af smor (Slettet)

Ja, jeg har også tænkt mig at søge under kvote 2, men problemet er at jeg snakkede med min vejleder om det, og hun sagde at jeg ikke rigtigt opfyldt kravende for kvote 2 hellere, da jeg ikke har været ud og rejse i mere end 3 måneder eller arbejdet i mit sabbatår. Derudover, så mener min veninde, at jeg skal søge ind, da det er en uddannelse få søger ind på, så jeg har en stor chance for at komme ind - så jeg er virkelig rundt på gulvet lige nu!


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2017 af Moderatoren

Umiddelbart tror jeg ikke at en rejse på mere end 3 måneder hjælper dig synderligt eller et hvilket som helst job. Et job der har relevans ift. radiografudannelsen, hjælper sikkert, men hvem har sådan et job i sit sabbatår?

Har du tjekket de forskellige uddannelsessteders hjemmesider? Det kan være, at de skriver, hvad de lægger vægt på i en kvote 2 ansøgning der.


Svar #4
08. februar 2017 af smor (Slettet)

Har læst alt der står på de forskellige hjemmesider. 
Meningen med mit indlæg var, om der forholdsvis var nogen herinde som havde søgt på udannelsen med samme snit som mig og herefter kommet ind 


Skriv et svar til: Dårligt snit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.