Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)

10. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

Hej alle, 

Jeg synes selv, og nogle af mine kammerater, at jeg har skrevet en virkelig god SRP, selvom jeg endte med at få 4. 

Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk opgaver, men det skyldes primært, at jeg en time før opgaven skal afleveres (i dansk) eller et kvarter før (i spansk). 

Jeg har vedhæftet opgaven, og jeg ønsker jeres mening mht. hvis karakteren er fair. Den har fået mit gennemsnit ned fra med ca. en hel karakter. 

Vedhæftet fil: Alan Turing (1).docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. februar 2017 af Justitia

Aldrig har jeg set en bruge det engelske ord "also" så flittigt.

Jeg magtede ikke læse hele opgaven. Men ud fra det jeg læste, fik jeg dette indtryk: Opgaven virkede rodet tillige dårligt skrevet pga. dit dårlige ordforråd og din "notatlignende" skrivestil. Jeg blev i hvert fald træt af at læse den, hvorfor jeg stoppede og gik direkte til konklusionen - som ej heller imponerede. Endvidere kunne jeg heller ikke se en rød tråd. 

Så umiddelbart synes jeg 4, er den korrekte karakter. 


Svar #2
10. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

Jeg tror, at du dømmer opgaven, efter at jeg har fortalt dig, hvor meget jeg fik i karakter. 

- Jeg tror ikke, at jeg forstår, hvad du mener, når du skriver "dårlige ordforråd". Kan du eksempelvis give et eksempel?


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2017 af Justitia

#2 det er ikke korrekt. 

Se blot dit abstract og tillige 2. og 3. afsnit i din indledning. 
 


Brugbart svar (1)

Svar #4
10. februar 2017 af Stats

Jeg lavede SRP i matematik og virksomhedsøkonomi.... Jeg havde sat næsen op efter ihvertfald 10... Desværre landede den på 7... Jeg spurgte hvorfor... Min matematiklære fortalte mig, at min opgave fra matematisk synspunkt lå på 12... Men desværre, så hvor det en ekstern sensor der skulle bedømme matematikken... Og jo.. 12 i matematik delen ville jeg få.... Men det var min virksomhedsøkonomi lærer der skulle være intern sensor.... Han havde tilsyneladende dømt min opgave hårdt med begrundelsen, at der var for lidt af hans fag med... Nu kommer mit spørgsmål..

Er der lige meget med af hver??? Er der lagt lige meget vægt på begge fag - eller afspejler din opgave en hvis præference for det ene fag frem for det andet?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. februar 2017 af Lapendio

#4

Hej min ven! Hvordan går det?

Jeg ved, at du er fremragende til matematik og har et yderst godt kendskab til det. Så jeg forstår udmærket godt, hvorfor din daværende matematiklærer vurderede matematikken til et 12-tal! Kæmp videre gamle, du er eftertragtet og du ved det!

Håber alt går vel.
Vi snakkes.


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. februar 2017 af Skaljeglavedinelektier

Prøv at tage en snak med dine vejledere om, hvorfor de mener, det er en passende karakter. Herefter kan du jo prøve at høre om mulighederne for at klage - selvom en lavere karakter også er en mulighed, hvis der bliver klaget. 

Jeg synes, det virker lidt besynderligt, at matematikken fylder så lidt, men det er der måske en forklaring på. 

Jeg har ikke læst det hele, men jeg er enig med Justitia i, at der mangler en rød tråd. Matematik og engelsk delen hænger ikke rigtig sammen (Jeg har ikke læst det hele, så det kan være, jeg tager fejl). Lidt korrekturlæsning ville nok heller ikke have skadet. 


Svar #7
10. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

Tak for svar!
Hvad synes du om engelsk delen?
Jeg har prøvet at inddrage elementer fra filmen i matematikdelen ved at fortælle om fejlen i filmen for at få begge ting til at hænge sammen. Jeg har også beskrevet Turing i filmen The Imitation Game vha. En sinusfunktion, fordi hans karakter i filmen er svingende!

- Jeg tror, at jeg fik ovenstående karakter, fordi jeg måske har skrevet for meget. Jeg er uenig med Justitia i, at jeg har et meget dårligt ordforråd, og at min skrivestil bliver for dårlig.
- Jeg synes engelsk delen er god!

Tak for respons. Jeg sætter stor pris på det!:)

Brugbart svar (2)

Svar #8
11. februar 2017 af Justitia

#7

1) Jeg har aldrig sagt dit ordforråd var meget dårligt.
2) Det er fuldstændig irrelevant, hvad du og dine kammerater synes.
3) Tillige er dit argument: "Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk (...)" fuldstændig irrelevant.
4) Du spørger efter min mening, når du så får min mening overbragt, så forkaster du dén? 
5) Lad være med at spørg efter folks mening(er), såfremt du alligevel negligerer disse.  


Brugbart svar (1)

Svar #9
11. februar 2017 af parvalaura

Jeg kiggede lige din kildeliste igennem - wikipedia er nok den mest useriøse kilde at bruge.
Generelt finder jeg din fremstilling meget redegørende, lidt analyserende og meget lidt perspektiverende.
Du beskriver rigtig fint Alan Turing og Enigma, men du går ikke rigtig i dybden med filmen - desuden er det vigtigt at bruge konkrete eksempler til at understrege sine pointer, altså at bruge filmen som kilde på hvorfor du mener han er sådan og sådan.
Du skriver bl.a. et sted i din analyse af filmen at seeren bliver fange af filmen fordi han bliver fremstillet humoristisk. I forhold til din opgaveformulering finder jeg dette udsagn urelevant - det er noget der hører en filmanmeldelse til og ikke en analyse.
Slutteligt kunne du arbejde på at blive mere flydende i dit sprog. Der er mange korte sætninger, hvor næste sætning der følger ikke har noget at gøre med forrige. Det kommer til at virke lidt hurtigt og overfladisk når man læser der, som om du gerne hurtigt ville videre til næste pointe.

Håber du kan bruge disse observationer til noget, om ikke andet til fremtidige opgaver.

Brugbart svar (0)

Svar #10
11. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Jeg mener, at ens vejledere skal formulere SRP-spørgsmålene i en sådan grad, at begge fag bliver inddraget på en passende måde.

Selv skrev jeg i to fag, hvor det redegørende og analyserende nærmest var forbeholdt til det ene fag. Mit diskussionsspørgsmål var forbeholdt til det sidste fag. Min vejleder sagde, at det var gjort sådan for at undgå, at det ene fag ikke vinder frem på bekostning af det andet. 


Svar #11
11. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

#10
Jeg mener, at ens vejledere skal formulere SRP-spørgsmålene i en sådan grad, at begge fag bliver inddraget på en passende måde.

Selv skrev jeg i to fag, hvor det redegørende og analyserende nærmest var forbeholdt til det ene fag. Mit diskussionsspørgsmål var forbeholdt til det sidste fag. Min vejleder sagde, at det var gjort sådan for at undgå, at det ene fag ikke vinder frem på bekostning af det andet.

Kan man klage mht. Spørgsmålene så?

Brugbart svar (0)

Svar #12
11. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

#11 Det er svært at sige. Umiddelbart vil jeg anbefale, at du kontakter dine vejledere for at få afklaret, hvad der lå til grund for karaktergivelsen. 


Brugbart svar (0)

Svar #13
11. februar 2017 af Therk

Jeg forstår ikke hvad det er du laver i dit afsnit om kryptering- og dekrypteringsprocessen på side 10-13. Ikke at jeg skal retfærdiggøre din karakter, men måske har eksaminator og censor haft samme problem - det gør det svært at vurdere afsnittet positivt.


Svar #14
11. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

#13

Jeg forstår ikke hvad det er du laver i dit afsnit om kryptering- og dekrypteringsprocessen på side 10-13. Ikke at jeg skal retfærdiggøre din karakter, men måske har eksaminator og censor haft samme problem - det gør det svært at vurdere afsnittet positivt.

Tak skal du have, jeg vil ihvertfald spørge dem.


Brugbart svar (0)

Svar #15
11. februar 2017 af Skaljeglavedinelektier

Matematik og engelsk delen hænger ikke sammen bare fordi, der bruges nogle få matematiske udtryk i engelskdelen. For mig at se er der ingen sammenhæng mellem de to, og opgaven består hovedsageligt af en engelskdel. Matematikken skulle jo gerne kunne biddrage til en større indsigt i emnet og hjælpe med at belyse nogle ting i engelskdelen. 

Umiddelbart virker 4 som en passende karakter, men snak med dine vejledere. 


Svar #16
11. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

#15

Matematik og engelsk delen hænger ikke sammen bare fordi, der bruges nogle få matematiske udtryk i engelskdelen. For mig at se er der ingen sammenhæng mellem de to, og opgaven består hovedsageligt af en engelskdel. Matematikken skulle jo gerne kunne biddrage til en større indsigt i emnet og hjælpe med at belyse nogle ting i engelskdelen. 

Umiddelbart virker 4 som en passende karakter, men snak med dine vejledere. 

Tjaah... 

Jeg tror, at jeg er for ked af, at jeg fik den karakter, at jeg ikke kunne acceptere den. 

Hvad synes du om analysedelen og evt. spørgsmålene, som blev formuleret af lærerne? 


Brugbart svar (0)

Svar #17
11. februar 2017 af Skaljeglavedinelektier

Desværre går tingene ikke altid, som man håber på - det har de fleste nok prøvet. Så må du jo høre, om det er muligt at klage. 

Jeg har ikke læst det hele og kommer ikke til det, så det vil jeg ikke udtale mig om. Jeg synes ikke, at spørgsmålene er fremragende til at inddrage matematikken, men det burde jo så have været din opgave. Historie og matematik havde måske også været en mere oplagt fagkombination - givet det havde været en mulighed for dig. 


Svar #18
11. februar 2017 af snapdragon (Slettet)

Tjaaa... Min studieretningsfag er engelsk A, Spansk A og psykologi C. Det var desværre ikke en mulighed.

Jeg har udarbejdet en klage, hvis du kunne kigge den igennem, ville det være super nice. Jeg havde faktisk et problem under skriveprocessen med kontoret mht. Antal skrivedage, idet jeg fik færre skrivedage end alle andre. Det vil give mere mening, hvis du ønsker at læse den. Den er ikke særlig lang.

Brugbart svar (0)

Svar #19
17. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Har bemærket, at din brug af refernecer til internetkilder, ikke er rigtigt sat op (tyder det på). 


Skriv et svar til: Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.