Matematik

Analyse 0 mundtlig eksamen

11. februar 2017 af Sluntegøj - Niveau: Universitet/Videregående
Hejsa, jeg går på kurset An0 som er analyse 0 på Københavns universitet. Jeg vil meget gerne høre om nogle af jer herinde der har været igennem eksamen, som evt. kunne dele deres erfaringer med mig. Jeg er mega nervøs fordi mine forelæsere sagde at det ikke foregik på samme måde, som i gymnasiet. Jeg har allerede fået de mundtlige spørgsmål men jeg ved ikke hvordan jeg bedst kan forberede mig, eftersom jeg ikke ved specifikt hvordan den vil forløbe sig. Jeg har 30 min eksamen og 30 min forberedelse. Håber nogle derude har styr på det.

God weekend!

Brugbart svar (2)

Svar #1
11. februar 2017 af Therk

Du er lige startet på kurset. Der er absolut ingen grund til at tænke på eller frygte den eksamen, især ikke endnu. Professorerne og lektorerne er sædvanligvis rigtig flinke, så du kan sagtens slappe af. Jeg vil råde dig til at starte med at forberede eksamensspørgsmålene løbene, dvs. så snart I har fået gennemgået beviset for en af hovedsætningerne, så begynd med det samme at forberede dig på at skulle gå til tavlen og gennemgå det bevis. Sådan foregår den eksamen: Du trækker et emne og gennemgår et bevis, du finder relevant. Man vælger sædvanligvis det mest komplicerede bevis, da det viser flest kompetencer, og hopper let henover trivielle skridt i beviset og bruger tid på de mere kognitivt krævende dele.

Den nemmeste måde at blive god til et bevis er ved at gennemgå det på en tavle/i hånden nok gange til at du kan det udenad.


Svar #2
11. februar 2017 af Sluntegøj

Mange tak homie, det lyder som om du har været igennem det. :-) Så man kan selv vælge det bevis man vil gennemgå indenfor det specifike emne? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. februar 2019 af Herstall

Hey, jeg har selv An0 lige nu og jeg ville lige høre om det nytter noget at gå til øvelsestimerne. Eksamen handler jo vel om at bevise de formler man får givet. Så hvorfor ikke bare øve beviserne istedet for at gå til øvelsestimerne. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. februar 2019 af Anders521

Selvom øvelsestimerne er forbeholdt til at lave opgaver, har du jo også mulighed for at stille spørgsmål til instruktoren om sætninger/beviser du måske finder svært ved, hvis han/hun ikke har kontortid eller vil ikke svare per email. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. februar 2019 af Herstall

Lyder som en god ide! Indtil videre har vi fået de sætninger vi skal bevise til eksamen, men vi har ikke fået uddybbende spørgsmål, er der nogle der ligger inde med disse fra forrige årgang som kunne være villig til at dele?


Skriv et svar til: Analyse 0 mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.