Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Grammatiske fejl i SRP - trækker det meget ned?

16. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Ja, ved godt, at grammatiske fejl og vurderingen heraf, afhænger af censor og deres humør. Ikke desto mindre, kunne det være interessant at vide, om andre har haft lignende oplevelser. Trak stavefejl meget ned? 

Det er fordi, at jeg har bemærket ca. 3 betydningsfejl dvs. jeg har skrevet noget lidt klumset, og nogle stavefejl + korrekturfejl. Jeg har alt i alt fundet ca. 13 betydningsfejl samt korrektur - og grammatikfejl. 

Nogle af fejlene er ikke helt store  fx har jeg skrevet "hegemoniet" i stedet for "hegemonen" og fx glemt ét kommafejl. 

Alt i alt synes jeg, at min opgave er velskrevet og, at jeg har svaret på de spørgsmål jeg fik udleveret. Presonligt mener jeg selv, at jeg har inddraget fagene tilstrækkeligt. 

Jeg satser dog ikke på et 12-tal, og jeg tvivler også på et 10-tal, efter jeg har bemærket fejlene. 

Hvad skal jeg forvente? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. februar 2017 af Justitia

Tvivler på det trækker "meget" ned, medmindre det er så grelt, at det er forstyrrende for forståelsen af teksten. 


Svar #2
16. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

#1 Det tænker jeg også. Nu må jeg håbe på det bedste. 


Svar #3
17. februar 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Justitia, hvor mange fejl vil du sige, at man kan have i sin opgave, før det egentlig trækker en ellert to karakterer ned? Ud af 47.000 tegn. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. februar 2017 af Justitia

Det skal jeg ikke kunne sige. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. juli 2018 af Studerende17 (Slettet)

Hvordan gik det?


Skriv et svar til: Grammatiske fejl i SRP - trækker det meget ned?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.