Dansk

SØGER dansklærer til gennemlæsning af min analyse i SRP

18. februar 2017 af cilleso (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! Jeg søger en gymnasiel dansklærer, der kunne læse min analyse (og evt diskussion) i min SRP igennem, da jeg overvejer at indgive en klage angående karakteren (som forbliver anonym).

SRP'en er vedhæftet - Jeg skrev i Dansk A og Samfundsfag A. 
- Vejledernes navne er fjernet af hensyn til dem, og mit eget navn er også ændret :)
Tak på forhånd! 

Vedhæftet fil: Færdig SRP - #1.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. februar 2017 af Justitia

Skal vedkommende bare læse den igennem? Det får du næppe noget ud af.


Svar #2
18. februar 2017 af cilleso (Slettet)

En gennemlæsning og et par kommentarer på analysen er fint :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. februar 2017 af Stygotius

Jeg har læst de første 6 sider igennem, og jeg må sige at f.eks. den engelske indledning ar meget knudret skrevet. Du er måske god til mange ting, men du har ikke fået gaven at kunne skrive flydende og letlæst så en læser føler sig veltilpas under læsningen. Du har ikke sørget for at fremhæve hovedpunkter i din fremstilling så de står klare for en læser.

De ting der er markeret ed rødt, kunne godt tages op til overvejelse. 

Du har valgt at bruge startkomma, og det har du jo ret til, selv om det er noget Fanden har skabt. Din kommasætning er generelt kaotisk og forvirrende og uden mening. Din tekst er da også fyldt med myriader af kommaer  -og mildest talt ikke altid på de rigtige steder. 

Du må ikke tro at visse ord er mere "akademiske" eller "finere" end andre. F.eks. virker det kun påtaget og komisk hele tiden at skrive "samt" når du mener "og".

Et foreløbigt  -  og meget  hurtigt-  skøn får en til at mene at opgaven skal have omkring 7 i karakter.


Svar #4
20. februar 2017 af cilleso (Slettet)

Startkomma er nu det eneste vi må bruge i vores opgaver i gymnaiset, så jeg havde ikke ligefrem et valg. "Abstract" tæller overhovedet ikke med i vurderingen af opgaven, men er blot et referat af opgaven til eventuelle udenlandske læsere - så denne er irrelevant. Når du siger, at min kommasætning er "kaotisk og forvirrende og uden mening", så må det være fordi, at du er vant til at sætte kommaer på den "gammeldags" måde, da jeg er 100% sikker i min kommasætning - dog ved jeg at 4-5 kommaer er sat forkert - men tak for at gøre mig opmærksom ;) Jeg er dog taknemmelig for, at du gad læse noget af min SRP igennem - Dog er det primært analysen jeg søger en gennemlæsning af. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. februar 2017 af Stygotius

Jeg kan godt skelne mellem at bruge startkomma og ikke bruge det, tak skal du have.

En lærer kan IKKE kræve at en elev skal anvende startkomma. Iflg. Dansk Sprognævn (som fastlægger dansk retskrivning) er startkommaet valgfrit, men man fraråder her -med god grund- alle at bruge det. Imidlertid er det en dansklærers pligt at undervise i de gældende regler og herunder gøre opmærksom på denne valgfrihed.

Jeg er  ikke "vant til at sætte kommaer på gammeldags måde". Jeg bruger naturligvis aldrig startkomma da det er tåbeligt og ødelæggende og forvirrende og unødvendigt.

Når jeg kalder din kommasætning  mangelfuld, er det fordi den er det, -både med og uden startkomma.

Jeg har også læst (det meste af ) din analyse igennem. 


Skriv et svar til: SØGER dansklærer til gennemlæsning af min analyse i SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.