Dansk

Skal bruge hjælp til respons

22. februar 2017 af Mario517 - Niveau: 10. klasse

A:Kommenter brugen af sammensatte ord, bindeord og tegn, giv eksempler  fra teksten

Jeg har i tå år haft er medlems skab af den lokale fodbolds klub og det sindsygt sjovt at være med og jeg ved ikke hvor mange fodboldsstøvler jeg efter hånden har slidt op og efter hver træning gang tager vi hen til niller hvor nillers mor trakterer med hindbærssaft og salats bar og Nillers mor har det fedeste salats sæt dekoreret med fodbolde. 

B: Skriv teksten om ud fra dine kommentarer. Din tekst skal indeholde alle informationer fra den oprindelige tekst, og du skal overholde almindelige retskrivningsregler. 

i A har jeg skrevet følgende

"Nogen af ordene er rigtige sammensatte ord såsom medlemsskab, sindsygt, salatsbar.

men nogen andre sammensatte ord er ikke rigtige så har vi bindeord og bindeord ser meget fint ud."

Jeg er ikke så god til bindeord selvom jeg har prøvet at få det lært flere gange. men jeg kan simpelthen bare ikke forstå det, og tegn forstår jeg heller ikke, når de skriver tegn hetynder de så til !?"

i B har jeg skrevet følgende 

"Jeg har i to år haft et medlemsskab af den lokale fodbolds klub, og det er sindsygt sjovt at være med og jeg ved ikke hvor mange fodboldsstøvler jeg efter hånden har har slidt op og efter hver træning gang tager vi hen til niller hvor nillers mor trakterer hindbærssaft og salatsbar, nillers mor har det fedeste salats sæt dekoreret med fodbolde."

Det meste er garanteret forkert. vil virkelig gerne have feedback på det her :/ 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2017 af Stygotius

Du har vist ikke rigtig forstået hvad din opgave går ud på. Den er tilsyneladende også meget dårligt forklaret.

Eks. Hvad betyder f.eks. "Kommenter brugen af sammensatte ord"  ???


Svar #2
22. februar 2017 af Mario517

Det jo derfor jeg spørger om hjælp jeg har meget svært ved at forstå det.


Skriv et svar til: Skal bruge hjælp til respons

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.