Studievejledning

Særlige vilkår/fuldt pensum

26. februar 2017 af Enilie (Slettet)
Hej :)
Jeg går i 3.g, og er nervøs for at blive indstillet til at skulle op til eksamen i alle fag til sommer (altså så mine årskarakterer slet ikke tæller).
Er der nogen, der har erfaringer med det, og vil fortælle hvor meget fysisk/skriftlig fravær i havde, for at det skete? :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. februar 2017 af Stats

Min gamle klassekammerater havde omkring 30%. Det endte med at han droppede ud, da han hørte om at han skulle op i alle fag..
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. marts 2017 af Eksperimentalfysikeren

Jeg kender ikke reglerne for, hvor meget fravær man må have. Derimod ved jeg noget om eksamen i alle fag.

I min studietid underviste jeg i matematik på et lille studenterkursus, hvor eleverne ofte havde havde heltidsarbejde ved siden af. Der var fire hold, to om dagen og to om aftenen. De to  hold om dage var et begynderhold og et eksamenshold. Tilsvarende om aftenen. Dagholdene blev undervist fem dage om ugen, aftenholdene kun mandag, onsdag og fredag. Hele pensum blem gennemgået på eksamensholdene, så det var faktsik muligt at gennemføre på ét år. De fleste valgte dog den mindre hårde vej via begynderholdene. Eleverne blev indstillet som privatister, hvilket vil sige eksamen i alle fag og eksamination af en fremmed censor. Årskarakterer blev kun benyttet internt for at vurdere, om den enkelte elev var klar til eksamen.

Uanset, hvordan du står med hensyn til fravær, så tænk på denne gruppe elever, og mas på for at være klar til denne udfordring. Lad være med at spekulere for meget over årskaraktererne, koncentrer dig om at få ordentlige eksamenskarakterer. Hvis du så undgår at skulle op i alle fag, så har du forhåbentlig fået et grundlag ikke blot for at klare en eksamen med alle fag, men også forbedrede årskarakterer.

Held og lykke med det.


Skriv et svar til: Særlige vilkår/fuldt pensum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.