Afsætning

Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?

03. marts 2017 af NGelev2017 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg skal lave en konkurrenceanalyse med udgangspunkt i Hungry og Takeaway. Det er til min SRP, hvor jeg skal analyser hvordan branchen har brugt disruption, specielt Hungry.dk. 

Hvodan skal jeg gribe opgaven an? Altså i hvilken rækkefølge skal analyserne opsættes i opgaven. Jeg tænker

Skydeskivemodellen 

Markedsformer 
Konkurrencetrekanten 

Opsamlig 

Og så derefter vil jeg lave en brancheanalyse med udgangspunkt i Porters Five Forces og dernæst en omverdensanalyse med ved brug af PESTEL. 

Hvad tænker I? 

På forhånd tak! :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. marts 2017 af Mathias7878

Er SRP ikke kun noget, man laver i december måned, eller varierer tidspunkterne i forhold til skolerne? 

- - -

 

 


Svar #2
03. marts 2017 af NGelev2017 (Slettet)

Du har ret. Mange laver dem i december måned. Men vores skole/linje har valgt at placere SRP efter december. Vi har f.eks. STX'ere på vores skole (Et campus - jeg er selv HHX'er), og de laver dem i december måned. Underligt, men nok afhængigt af skemalægning mv. 

Har du evt. et svar på mit spørgsmål? :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. marts 2017 af Mathias7878

Haha, nej, desværre. Har selv lige lavet SRP, men går på STX, og ved intet om, hvordan man laver en konkurrenceanalyse. Har du ikke mulighed for at skrive til dine vejledere? 

- - -

 

 


Skriv et svar til: Hvordan griber jeg en konkurrenceanalyse an?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.