Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til finde en artikel der diskuttere menneskets forhold til naturen igennem skabelses berettningerne!

06. marts 2017 af carlemila (Slettet) - Niveau: A-niveau

Som nogle nok ved findes der 2 skabelses berretninger i biblen. 

1. Mosebog kap 1:    Gud sagde: »Lad os skabe mennesker i vort billede, så de ligner os! De skal herske over havets fisk, himlens fugle, kvæget, alle de vilde dyr og alle krybdyr, der kryber på jorden.« v27  Gud skabte mennesket i sit billede; i Guds billede skabte han det, som mand og kvinde skabte han dem. v28  Og Gud velsignede dem og sagde til dem: »Bliv frugtbare og talrige, opfyld jorden, og underlæg jer den; hersk over havets fisk, himlens fugle og alle dyr, der rører sig på jorden!«

1. Mosebog kap 2.    Da formede Gud Herren mennesket af jord og blæste livsånde i hans næsebor, så mennesket blev et levende væsen.

Der opstilles altså en tvetydighed imellem hvad menneskets forhold til naturen er, er mennesket mere helligt eller er det ligeså helligt som så meget andet da det er skabt ud fra jorden.
Her kommer mit spørgsmål, er der nogen der kender en artikel eller lignedne der beskriver mennesket forhold til naturen, er mennesket mere værd? er vi mere hellige eller lignende som jeg kan bruge i min dansk analyse??


Skriv et svar til: Hjælp til finde en artikel der diskuttere menneskets forhold til naturen igennem skabelses berettningerne!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.