Engelsk

Delprøve

08. marts 2017 af Liselotteeee - Niveau: B-niveau

Hey

Er der nogle der kan hjælp mig med at finde fejlene i følgende sætninger? 

1. It is a good idea to prepare in groups, but you will have to take your exam individual.

2. Bob Geldolf, which daugther Peaches died of an overdose, blames himself for her addiction.

3. He stayes up watching the game all night, so the following day he sleeped until noon.

4. They both feels entitled to hold on their values and to express their opinions.

5. Doctors look forward to find a cure for Ebola.

6. The student had many bookshelfs in his room.

7. He always falls for tourists, and this time is it an American girl who is staying at the hotel.


Svar #2
08. marts 2017 af Liselotteeee

har kun fundet ud af 5. hvor fejlen er en præpositionfejlmønster fordi der skal stå "to finding" i stedet for "to find"


Svar #3
08. marts 2017 af Liselotteeee

og er 2. kongruensfejl hvor der skal stå "dies" i stedet for "died"?


Svar #4
08. marts 2017 af Liselotteeee

Er der nogen der kan hjælpe, det haster!! 


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

1. "individual" skal være med -ly

2. "which" bruges når der er tale om dyr, så der skal istedet stå whose

4. "feels" er bøjet forkert

5. "are looking"

6. "bookshelfs" ændres når det står i flertal

7. det kommer til at hedde: he IS always falling eller he always fall ..


Svar #6
08. marts 2017 af Liselotteeee

hvad er begrundelsen for 7 og 4. ? 

Og i 5. er det forkert hvis man i stedet for look bøjer "to find" til "to finding"?


Svar #7
08. marts 2017 af Liselotteeee

og hvad var fejlen i 3.?


Brugbart svar (0)

Svar #8
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

3. ved jeg ikke helt

4. they er subjekt, så derfor vil det være feel, fordi der kun tilføjes -s når det er 3. person sing.

7. jeg kan ikke helt forklare hvorfor 


Svar #9
08. marts 2017 af Liselotteeee

3. ups min sætningen er skrevet forkert:/ Den rigtige sætning er; He stayed up watching the game all night, so the following day he sleeped until noon.

7. Er det ikke bare den samme begrundelse som i besvarelse 4?


Svar #10
08. marts 2017 af Liselotteeee

Men var det forkert hvis man i besvarelse 5. skrev fejlen lå ved "to find" og den skulle ændres til "to finding"?


Brugbart svar (0)

Svar #11
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

7. Havde lige læst den forkert. den rettede sætning bliver: He always falls for tourists, and this time it is an American girl who is staying at the hotel. Dette ændres fordi der skal bruges ligefrem ordstilling


Brugbart svar (0)

Svar #12
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

3. He stayed up all night watching the game, so the following day he sleeped until noon.

jeg tror, at den skal rettes til ovenstående, fordi "all night" er et adverbialled (tror jeg)


Svar #13
08. marts 2017 af Liselotteeee

Men kan jeg godt bruge samme begrundelse til 7'eren? og er det forkert hvis man i besvarelse 5. skriver fejlen er ved "to find" og den skal ændres til "to finding"? i stedet for "are looking"?


Brugbart svar (0)

Svar #14
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

Mente også to finding i 5'eren, og hvilken begrundelse mener du til 7?


Svar #15
08. marts 2017 af Liselotteeee

Ups min fejl blev lidt forvirret, men i besvarelse 3. kan jeg virkelig ikke forstå begrundelsen for hvorfor det skal rettes til "all night"? 


Brugbart svar (0)

Svar #16
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

Rigtige sætning: He stayes up watching the game all night, so the following day he sleeped until noon

Rettede: ... he slept. ... 


Brugbart svar (0)

Svar #17
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

Den er bare bøjet forkert, men der står 'all night' i sætningen


Svar #18
08. marts 2017 af Liselotteeee

Skal den så rettes til "He stayed up ......, so the following day he slept until noon"

Har det så overhovede intet at gøre med adverbialledet??? Og begrundelsen er blot at sætningen/ordet er bøjet forkert??


Svar #19
08. marts 2017 af Liselotteeee

Nu jeg altså ret forvirret


Brugbart svar (0)

Svar #20
08. marts 2017 af MiriL0330 (Slettet)

Okay, lad os starte heeelt forfra med den:

Originale sætning: He stayes up watching the game all night, so the following day he sleeped until noon

'to sleep' er et uregelmæssigt verbum, derfor ændrer det sig til 'slept'. 

Det var bare min der kludrede lidt rundt i det, haha


Forrige 1 2 Næste

Der er 22 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.