Historie

2. verdenskrig

08. marts 2017 af HelloKitty24 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg sidder og undre mig, over nogle ting som jeg faktisk burde vide, men det gøre jeg ikke lige umiddelbart. Jeg har også prøvet at søge på nettet men uden held. Anyway, spørgsmålene som jeg undre mig over er:

1. Hvorfor kan det være, at der efter krigsårene (1. verdenskrig) opstod bevægelser og politiske partier?

2. Hvilke finanskrise i 1929 ramte (navnet på den og hvad gik den ud på?

3. I 1939 blev Adolf Hitler officielt Tysklands diktator, men hvordan blev han det?

4. Før blev Rusland kaldt for det kommunistiske Sovjetunion, men hvordan kom det til udtryk?

5. Eftersom Polen blev angrebet af Tyskland erklærede en række lande krig (Storbritanien, Frankrig, Canada, Sydafrika, Australien og New Zealand), men hvorfor gjorde de det?

6. Den 5. maj 1945 sluttede besættelsen af Danmark, men hvordan var samfundet (befolkningen osv.) og hvad gjorde det danske samfund for at komme på toppen igen efter 5-års besættelse?

7. Hvorfor kom der tyske flygtninge til Danmark, blev de forfulgt? (hvis ja, af hvem og hvorfor) og hvorfor tog Danmark imod de mange flygtninge? Hvad gjorde danskerne for de tyske flygtninge?

Mange tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2017 af Bang7812

http://historienet.dk/krig/2-verdenskrig/2-verdenskrig-optakten-forloebet-og-afslutningen


Skriv et svar til: 2. verdenskrig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.