Studievalg og videregående studie

Kan man fjerne B fag fra sit eksamensbevis?

13. marts 2017 af Martin233 (Slettet)

Er det muligt at sige at man ikke ønsker et bestemt fag, og istedet komme op i flere eksamner i A fag? Jeg er god til tekniske fag og vil gerne ind på en bestemt udannelse der kræver 10,6. Men jeg har et ubrugeligt B fag som ikke på nogen måde er noget jeg kommer til at bruge i fremtiden, og jeg er uduelig til det. Dette ene fag trækker mig ned på under 10,5 hvor jeg kunne være over 11 istedet. Er det muligt at fjerne et fag fuldstændigt, så dens årskarakter og eksamenskarakter ikke kommer med på beviset hvis det ikke er et krav at man skal have det?


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. marts 2017 af Skaljeglavedinelektier

Nej det er forhåbenligt ikke en mulighed, selvom det er et træls problem for dig. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. marts 2017 af Judicature (Slettet)

Nej, det kan du ikke, da det desuden ville underminere karaktergennemsnitet fra de gymnasielle uddannelser.

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. marts 2017 af mallecp

Alt efter hvad det er for et fag, kan du opgradere det til A-niveau, ved at tage det som enkeltfag. Dermed bliver din karakter fra B niveau "slettet". 


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. marts 2017 af Skaljeglavedinelektier

Hvis man ikke ønsker at komme op i et fag på B-niveau, vil man nok heller ikke opgradere det til A-niveau. 

"Men jeg har et ubrugeligt B fag som ikke på nogen måde er noget jeg kommer til at bruge i fremtiden, og jeg er uduelig til det"


Skriv et svar til: Kan man fjerne B fag fra sit eksamensbevis?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.