Geografi

Program til geografi

17. marts 2017 af NielsThoegersen - Niveau: 9. klasse

Jeg leder efter et program, hvor du kan finde de geografiske ting, som f.eks. skovområder, bjergområder, flodsletter, umundinger, udløb, etc.

Kender I et program, hvor man kan finde de her ting. Kan man bruge google earth på en måde, eller skal man bruge et andet?

På forhånd tak.

Hilsen Niels


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. marts 2017 af hesch (Slettet)

Jeg fornemmer at det er luftfotos du er ude efter.

Du kan sagtens bruge Google Earth, se vedhæftede.

Vedhæftet fil:creete.pdf

Svar #2
17. marts 2017 af NielsThoegersen

Nu går jeg ud fra, at du har geografi, hesch, så hvordan gør du, hvis du f.eks. skal finde flodsletter.
Er det på google Earth?

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. marts 2017 af hesch (Slettet)

Nej, jeg "har" ikke geografi, men med lidt sund fornuft:

Flodsletter findes typisk for bunden af af bjerge, fx Alperne ( Po sletten, nordlige Italien ), fordi der er meget nedbør i bjerge, og nedenfor sådanne foldebjerge kan der i forvejen være forholdsvis fladt terræn. Du kan så følge floden og finde dens udmunding, der vistnok ligger omkring Venedig. Men det får du jo se.

Øjeblik, så skal jeg vise dig.


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. marts 2017 af hesch (Slettet)

#3:  Den ligger her ( se vedhæftede ):  ( Udmunding vist med gul markør ).

Du må øve dig i at "læse" luftfotos.  Jeg har for 50 år siden været gul spejder, hvor man lærte at "læse" terrænet, mest for ikke at fare vild.

Vedhæftet fil:Po sletten.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #5
17. marts 2017 af hesch (Slettet)

Men, altså, du kan også i søgefeltet skrive "Po sletten".  Så finder Google Earth "Valle del Po" ( Rød markør ).

Lær dig italiensk !


Skriv et svar til: Program til geografi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.