Studievalg og videregående studie

Hvad bliver der bedømt efter mht. jobs?

18. marts 2017 af noname132

Hej,

Lad os sige, at jeg har afsluttet HHX med et karaktergennemsnit på cirka 7 og jeg derefter tager på uni. Universitetsuddannelsen er i en helt anden kategori end hvad min HHX uddannelse havde fokus på(innovation). Uni afsluttes med et gennemsnit på 10 cirka. Det er nu hvor jeg så søger job.... De jobs jeg søger har størst reletivitet til mit fokusområde fra min uni. Vil arbejdsgiverne så overhovedet kigge på de karakterer jeg fik på HHX`? Jeg mener 1. det er lang tid siden 2. jeg kan have ændret mig en del fra HHX til uni 3. HHX har ikke så stor relevans i forhold til fag, som uni. Så altså bliver mine karakterer fra HHX overhovedet talt med, eller bliver de karakterer bare brugt som adgang til uni?

Tak!!


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. marts 2017 af Smut1

Jeg kan slet ikke forestille mig, at dine kommende arbejdsgivere vil kigge på dine karakterer fra HHX. En given karakter i et fag fortæller ikke nødvendigvis, hvor god du er til netop det fag, men dit gymnasielle gennemsnit fortæller noget om dit ambitionsniveau (plus flair): Hvilket jo kan have ændret sig fuldstændigt på fem år, hvilket vil fremgå af dine resultater fra uni.


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. marts 2017 af Justitia

De kigger ikke på dine karakterer i gymnasiet. 
 


Skriv et svar til: Hvad bliver der bedømt efter mht. jobs?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.