Studievalg og videregående studie

Sommer- eller vinterstart på AU (Medicin)

21. marts 2017 af Zall

Hej

Jeg har søgt ind på medicinstudiet på AU og med et snit på 13,5, kommer jeg nok ind. Mig og min bror har købt lejlighed og ser derfor frem til at starte. Men jeg vil høre hvad chancen er for, at jeg kommer ind på sommerstart istedet for vinterstart?
Jeg bliver 20 til juni og er igang med mit sabbatår, så vil helst ikke have et halvt år mere at arbejde i.


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. marts 2017 af Skaljeglavedinelektier

Tillykke med det fine gennemsnit. 

Jeg tror, det er svært at give et konkret bud på, hvad risikoen er for, at du bliver flyttet fra sommer- til vinteroptag, da det handler om alderen på ansøgerne og sikkert også, hvor mange der frivilligt vælger vinteroptag. Jeg har selv søgt ind på medicin på AU, bliver selv 20 snart og håber på sommeroptag, men man kan jo kun krydse fingre og håbe på det bedste. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. marts 2017 af DrNielsen

Det er sådan på AU, at unge ansøgere bliver skubbet et semester. Så vidt jeg er orienteret er det ikke nedfældet nogen steder, men vi plejer at sige 19-19,5 ca er grænsen. Er i begge fyldt 20 når i skal starte til sommer, tror jeg ikke i skal frygte at blive rykket :-)


Skriv et svar til: Sommer- eller vinterstart på AU (Medicin)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.