Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Investeringsteori

21. marts 2017 af peterj91 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa!

Står virkelig og mangler lidt hjælp til min hovedopgave, hvor jeg skal lave noget investeringsteori beregning.

Det drejer sig om et projekt lidt ligesom bølgen i Vejle, hvor der er bygget eksklusive boliger, det skal Kolding kommune også til, (Marina city).

Jeg har pt. et investerings beløb. på (fiktivt tal) 100.000.000 mio. kr. da det er et byggeprojekt vil der ikke være nogle indtjening før projektet er færdigt iform at salg af byggemodning, og efterfølgende kommuneskat fra folk der flytter ind.

Mit problem er jeg kan ikke se mig ud af hvordan jeg skal lave en klassisk kapitalværdimetode med nettobetalingsstrøm og kalkulationsrente, da jeg ikke har nogle betalinger undervejs jo. derfor er projektet ikke rentabelt, da det ender i stort minus, da jeg kun har investeringsbeløb og scrapværdi (salg af byggemodning).

Kan man på nogle måde tage de fremtidige betaling (indtjening) og trække i beregning nu her?

Håber der er en som kan hjælpe!

Mvh. Peter


Skriv et svar til: Investeringsteori

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.