Matematik

Mdt. Eksamens hjælp

23. marts 2017 af Preben95 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej 

Jeg står her og skal op i mundtlig matematik d.31. 

Dertil har jeg brug for lidt hjælp angående følgende emner og hvilke beviser som ville være gode til det gældene spørgsmål. Jeg er selv lidt i tvivl om hvilke bevis som vil være gode at benytte i følgende spørgsmål.

5.Analytisk geometri

Gør rede for forskellige fremstillingsformer for den rette linje Specielt ønskes parallelle og ortogonale linjer behandlet. 

8.Differentialregning

Gør rede for begreberne differenskvotient og differentialkvotient. Udled differentialkvotienten af nogle simple funktioner.

9.Differentialregning

Gør rede for begreberne differenskvotient og differentialkvotient. Gør rede for anvendelse af differentialkvotienten.
Vis differentialkvotienten for nogle vigtige funktioner. 

11.Differentialregning

Gør rede for begreberne differenskvotient og differentialkvotient. Vis nogle af de gældende regneregler for differentialkvotienter.

12.Funktioner

Gør rede for funktionsbegrebet.

Du kan bl.a. inddrage definitions- og værdimængde, sammensatte og inverse funktioner samt monotoniforhold. 

Jeg håber at der er nogen af jer som har nogen gode ideer til hvilke beviser som ville passe godt ind i overstående emner og underspørgsmål :-)

Med venlig hilsen


Skriv et svar til: Mdt. Eksamens hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.