Studievalg og videregående studie

HHX efter 9 klasse

24. marts 2017 af JohanJensen1 (Slettet)

Hej alle sammen, jeg har gået og overvejet at tage over på hhx efter 9 klasse. Men her for et par dage siden var jeg til samtale hos dem (fordi jeg ikke er uddanelseparat og derfor skal til samtale). og de sagde at min karakter var fine men de var bange for at jeg måske bliver lidt sociale udfordret da jeg er 15 år gammel og fylder først 16 til november. Men det er også fordi at jeg ikke har drikket i noget tid og har på en måde meldt mig ud af fællesskabet så de er bange for at jeg gør det igen. Men jeg syntes bare at 10 klasse er spild af tid, men også fordi jeg gerne vil have nogle nye fag. Og efterskole har jeg ikke rigtigt løst til at bruge min børneopsparing på. Men så tænkte jeg at jeg kunne tage på EUX et år, for at forbedrede mig på HHX

Hvad syntes i at jeg skal gøre

Hilsen Johan


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. marts 2017 af fosfor

At være ædru er ikke en ulempe. Hvis jeg var dig ville jeg lytte mere til mig selv end de andres frygt og gå efter HHX. Især når de ikke har en større bekymring end din alder.

Hvad lægger til grund for at du ikke uddanelsesparat?


Svar #2
24. marts 2017 af JohanJensen1 (Slettet)

Skolen siger at grunden til at jeg ikke er uddannelseprat er fordi at jeg har mistet motivation og det faglig overblik. Men også at jeg ikke er social nok og at jeg ikke har meldt mig ind i fællesskabet. Men det er første gang at jeg ikke er uddannelsesparat til gymnasiet. Men mine forældre siger at jeg skal ind til eux i et år og så tage hen til gymnasiet efter. Hvad syntes du

Skriv et svar til: HHX efter 9 klasse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.