Dansk

Hvad betyder opgaveformuleringen

25. marts 2017 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal til at igang med at skrive en projektopave i dansk. Men jeg kan ikke rigti forstå opgaveformuleringen. Så jeg håber måske at der er nogle herinde der har lyst til at hjælpe mig lidt. Opgaveformuleringen lyder således:

Vælg et af modulernes emner. Vælg her en tekst. En tekst kan her være: digt, billede, facebook profil, novelle, video, reklame, kortfilm, en samtale (på film, video eller på en af de digitale platforme dvs. i de sociale medier), en hjemmeside, en blog, en kampagne eller en podcast.

Vælg så en anden tekst, som ikke er i modulerne. Det kan f.eks. være valgkampagne, valgvideo, hjemmeside for ét af de politiske partier, som stillede op til folketingsvalg 2015 eller uddrag af tv-debat fra valgkampen.

Skriv 5 sider om emnet og teksterne, idet du bruger nettet som vidensbank og ressource. Brug gerne de hjemmesider, der er brugt i modulet. Opgaven skal indeholde forside med titel, sidenumre, indholdsfortegnelse, fodnoter, problemformulering og litteraturliste/kildeliste, som alle er indeholdt i de 5 sider.
I opgaven skal du starte med at redegøre for danskfaglige begreber, så analysere teksterne ud fra dine danskfaglige begreber og til sidst diskutere eller perspektivere.
Få emnet, teksterne og problemformulering godkendt hos din lærer.

Jeg har nogle spørgsmål til opgaveformuleringen, som jeg virkelig godt kunne bruge noget hjælp til.

1. Hvad betyder det at jeg skal redegøre for de danskfaglige begreber ...jeg synes ikke jeg har lært nogle specifikke danskfaglige begreber indenfor den genre jeg gerne vil vælge at skrive om som er en novelle fra Naja Marie Aidt.

2. Hænger de 2 opgaver sammen, den kendte og ukendte tekst.

3. Er der nogle som har nogle gode ideer til en problemformulering. Jeg vil meget gerne skrive om novellen ; "Slik" af Naja Marie Aidt.... hvis i har vil jeg meget meget gerne hører.

4. Er der en som en artikel eller andet som kan være det andet værk jeg kan skrive om.

Ved godt det er enorm mange spørgsmål , og de tager lan tid at besvare, men er super taknemmelig for alt hjælp, da jeg virkelig bare skal i gang, og jeg ikke synes overhovedet at vide hvordan jeg griber opaven an


Svar #1
27. marts 2017 af HFNU (Slettet)

Er der nogle som har tid til at hjælpe. Jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan jeg kommer igang med opgaven


Skriv et svar til: Hvad betyder opgaveformuleringen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.