Almen studieforberedelse (AT)

AT Problemformulering - Hjælp med at vurdere? Hvilken er god? evt. forbedringer

31. marts 2017 af Joseph2 (Slettet) - Niveau: A-niveau

...


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2017 af nera

Hvad skal vi hjælpe med at vurdere?


Svar #2
01. april 2017 af Joseph2 (Slettet)

Ikke noget alligevel, jeg har fået det løst. Men jeg er havnet i et andet problem. Jeg skal til at skrive noget til metoder af de fag, som jeg har: Kemi (a) og samfundsdag (c). Hvis du ikke har foretaget dig et forsøg til dit opgave, hvilken metode kan man så tale ud fra, når det gælder kemi.

Jeg har om alternativ energi, hvor jeg skriver om bioethanol som erstatning til benzin. Evt. hvis du har links til et udført forsøg af nogle "kloge hoveder", kan jeg nok godt bruge det som metode, ikke sandt?
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. april 2017 af Wio123

Empiri er den typsike metode man bruger inden for kemi, hvis man ikke har at gøre med et eksperimentielt forsøg. Empiri i sig selv er metode nok.


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. april 2017 af nera

http://www.emu.dk/sites/default/files/naturvidenskabelige_metode_kemi.pdf


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. april 2017 af nera

Empiri er sådan set det materiale du har taget udgangspunkt i (i de enkelte fag)


Svar #6
01. april 2017 af Joseph2 (Slettet)

Hmm, det giver mening. Så det jeg har anvendt til at kunne besvare min problemstillinger, som fx. fremstillingen af bioethanol osv. det er metode? 


Svar #7
01. april 2017 af Joseph2 (Slettet)

Ellers tak for svar. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. april 2017 af nera

Du skal i hvert fald nævne dit empiri under metodedelen. Inden for hver fag hører en mere specifik metode til, alt efter hvad du har brugt, og måden du har brugt materialet på.


Skriv et svar til: AT Problemformulering - Hjælp med at vurdere? Hvilken er god? evt. forbedringer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.