Tysk

Sætning

10. april 2017 af MMLL13 - Niveau: C-niveau

Sie konnten, wenn auch nur selten die georaphische oder soziale Heimat, so ein Gefühl der Fremde miteinander teilen.

In der neuen hauptstadt trafen die grosstenteils noch unbeschrieben aufeinander weil sie bereit gewesen waren, eine inzwischen zwar verschwundene doch weiterhin spürbare grenze zu überschreiten

Kan nogen forklare mig hvad det betyder? Kan simpelthen ikke forstå det.


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. april 2017 af Stygotius

=  "De kunne dele en følelse af det fremmede med hinanden,  om end kun sjældent  deres geografiske eller sociale hjem.

I den nye hovedstad stødte de for størstedelelens vedkommende endnu helt ukendte (mennesker) på hinanden fordi de havde været parate til at overskride en grænse der nok var forsvunden, men dog stadigvæk kunne mærkes" 

Jeg kan godt forstå at du har haft problemer med det.  Er du sikker på at du har skrevet det 100% præcist af??


Svar #2
11. april 2017 af MMLL13

Hov, der skulle stå sie trafen i stedet for die trafen, men ellers er det rigtigt. Det er en tekst af Jana Hensel: Berliner Affären, som jeg synes er ret svær at oversætte, så jeg sætter stor pris på dit svar. Tak! :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. april 2017 af Stygotius

Selv tak.

Der skulle  nok også have stået "Hauptstadt" og "Grenze" og "größtenteils".  


Skriv et svar til: Sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.