IT

regne med tid excel

20. april 2017 af shain - Niveau: 9. klasse
Hej hvordan kan jeg regne med tid i Excel. Jeg vil gerne finde forskellen mellem 2 klokkeslæt. f.eks fra 20:30 til 06:00 der er 9 timer og 30 min.

Hvordan gør man det i Excel? Der går ged i den ved kl. 24
håber en der kan hjælpe

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. april 2017 af mathon

Det er håndarbejde:

                                    \! \! \! \! \! \! \! \! \! 20^{30}-24^{00} & = 3\; timer \; 30\; min\\ 00^{00}-06^{00}& = 6\; timer \; 00\; min \\ i\; alt&\; \; \; \; \; \; \;\; \; \; =9\; timer\; 30\; min      


Svar #2
21. april 2017 af shain

Jo det er jeg med på, men hvis man har Excel så det jo hurtigere.

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. april 2017 af AngelOneOne

Hej,

Det gør du ved at formatere cellerne korrekt. F.eks. formaterer du cellerne A1 og B1 til datoformatet "xx-xx-xx xx:xx:xx" og D1 som tid.

Herefter opstiller du formlen B1-A1 i D1. Herved får du det korrekte format.

Når du så spænder over flere dage (altså går over kl 24:00:00) går du blot over på den næste dags dato. I dit tilfælde en dag ekstra i B1. Spænder tidsintervallet over 2 dage lægger du selvfølgelig to dage til B1 og så videre - Se vedhæftede.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Vedhæftet fil:Dato+tid.JPG

Svar #4
22. april 2017 af shain

tusind tak:)

Skriv et svar til: regne med tid excel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.