Andre fag

Jura studiet - KU (rustur, studiemiljø mm)

25. april 2017 af interesseret (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Nogle der har et par erfaringer med jurastudiet og det sociale? Jeg skal flytte til Kbh og kender ikke et eneste øje og vil derfor gerne vide hvordan det sociale samvær på mit nye studie er..

Hvordan foregår rustur og er det sjovt? Er man "sikret" et socialt netværk?
Hvordan er det sociale miljø på jura og herunder selve studiemiljøet?
Er der karakteræs?
Hvordan foregår jurabar? Er det det samme som fredagscafe i gymnasiet?
Og hvordan forholder det sig med de rygter man hører. Er jura fyldt med snobber og folk der går op i status?

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. april 2017 af Justitia

1) Det kommer an på dit hold.
2) Jeg sprang rusturen over - det regnede for sindssygt. Det koster omkring 1100,- at deltage, men det skulle efter sigende være ret sjovt arrangement.
3) Du er ikke sikret noget som helst.
4) Der er karakterræs.
5) Det juridiske fakultet er flyttet ud på Amager (KUA3). Selvsamme sted afholdes der jurabar - i kantinen som ligger i stueetagen. 
6) Fredagscafe VS jurabar, det må du selv vurdere. 
7) Selvfølgelig er der folk, som dyrker deres status. Men ærligt, der er lige så mange søde mennesker, som er helt nede på jorden. Du vælger selv din omgangskreds på studiet (minus 1-2. semester) samt i fritiden. Det skal dog nævnes at på 1. samt 2. semester er ens studiegrupper bestemt af administrationen. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. april 2017 af Judicature (Slettet)

1) mange synes det er sjovt, men der er også mange, som ikke tager med. Du er ikke sikret et netværk
2) kommer an på dit hold, men de fleste synes, at det er godt.
3) Ja, der er karakterræs, for karaktererne er vigtige, men det er ikke alle, som går lige meget op i det
4) må bero på egen vurdering
5) nej, rygterne er værre end virkeligheden.

Skriv et svar til: Jura studiet - KU (rustur, studiemiljø mm)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.