Studievejledning

Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?

28. april 2017 af Loge (Slettet)

Hej, jeg står i den situation hvor jeg frygter for at jeg ikke består min matematik eksamen. Hvis jeg skulle være så uheldigt og dette skulle ske, kan jeg så risikire ikke at få huen på?

Jeg har pt. et snit på 7,5 ellers, og ser ikke nogen grund til at det skulle gå nedad. 

Håber i kan hjælpe 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2017 af Moderatoren

Du kan prøve at regne dit forventede samlede gennemsnit ud. Hvis det er under 02, så er du dumpet. Ellers ikke.


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. april 2017 af PeterValberg

Du kan jo prøve at indsætte en dumpekarakter i matematik
sammen med dine øvrige karakterer i denne beregner:

< LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #3
28. april 2017 af Loge (Slettet)

Så hvis mit snit i matematik er under 02 og jeg dumper eksamen dumper jeg? Eller er det det samlede snit med alle karakterer


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. april 2017 af JaDetErBareMig

Det kommer an på, hvad du spørger om:

1) Du dumper FAGET matematik, hvis du samlet i det pågældende fag - eksamens- og årskaraterer  - ender ud med et gennemsnit under 2,0. Det vil f.eks. betyde at du ikke (uden at tage supplering) kan komme ind på en uddannelse, hvor der kræves matematik. 

2) Du dumper IKKE hele gymnasiet blot ved at dumpe en enkelt eksamen. Så, ro på - Du skal nok få huen til sommer, hvis kun der er tale om et enkelt problematisk fag for dig. For at dumpe HELE UDDANNELSEN skal man have et gennemsnit på under 2,0 i samtlige fag - eksamens- og årskarakterer. 

Håber det er klart for dig nu 


Skriv et svar til: Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.