Debat

Hueregel

29. april 2017 af fergie1996 (Slettet)

Vede ikke om der er andre herinde der bliver student her om små to måneder (ca.) I så fald kom jeg til at tænke på hvilken af de "studenterhueregler" der findes I ser som den vigtigste. Min hue ankom selv i onsdag (men har SELVFØLGELIG ikke brugt den endnu, det bringer jo uheld.) Men efter at den altså blev leveret har jeg spekuleret i hvilken regel der egentlig er den vigtigste. Tænkte jeg gerne ville høre jeres bud.


Svar #1
29. april 2017 af fergie1996 (Slettet)

ved*


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. maj 2017 af SuneChr

Der er vist noget om, at dén med størst huemål, (eller er det mindst huemål?), skal give øl til hele k(l)assen.
Nej, man må ikke prøve sin egen eller andres huer, før man selv har bestået i sidste fag. Det ligger fast.
Lærere og ens klassekammerater skriver inde i huen. Alt det der med at få klippet et hak i sin hue hvis man kan drikke sig mere og mere i hegnet og gå i seng med så mange som muligt, det brugte vi ikke, selv om det også gik lystigt til men på en helt anden måde. Vis kokarden på huen respekt. Nogle flår kokarden af huen og nogen bytter kokarde. Det skal man ikke. Tiden  v a r  en anden. Meget har sikkert forandret sig med studentertraditioner fra 1970 til nu. Det er rart igen at kunne se sin, omend noget falmet, hue intakt uden bræk på, afklippede hak, kokardeløs med videre mange år efter.
Debatten her må da gerne fortsætte med gamle såvel som unge og vordende studenters oplevelser,
men selvfølgelig med udgangspunkt i og respekt for "fergie 1996"s indledende spørgsmål.
Skulle der være studenter herinde fra Maribo Gymnasium 1970, må de gerne hilse på.


Svar #3
13. juni 2017 af fergie1996 (Slettet)

haha bare rolig den type er jeg ikke (skal jeg være ærlig så har jeg aldrig været fuld skønt jeg er 20 så det skulle ikke undre mig om man ikke kun kan se at den har været anvendt fordi der står tekst inde i puldet


Skriv et svar til: Hueregel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.