Studievalg og videregående studie

Fra Gymnasiet til Universitet

04. maj 2017 af NMadsenDK (Slettet)

Er der nogen der ved noget som helst omkring SU i den periode hvor man går ud af Gymnasiet og ind i Universitetet?

Jeg har prøvet at søge lidt på Google, men det gav ikke rigtig nogle resultater. SUs hjemmeside er også ret dårlig formuleret, så det er meget svært at få den information man gerne vil have fra dem.

Får man eventuelt stadig SU i Juli, August og September? Eller skal man selv sørge for noget der?

Eventuelt alt information I har ville jeg blive meget glad for at få, for jeg ved ærlig talt ikke så meget på nuværende tidspunkt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2017 af AngelOneOne

Hej,

Du kan sikkert finde noget her: http://www.su.dk/forside

De skriver et sted:

Du kan tidligst søge SU, når du har fået besked om, at du er optaget på en uddannelse - og tidligst en måned, før du ønsker SU fra.

Men hvordan det forholder sig når du går fra en uddannelse til en anden ved jeg ikke. Men du kan jo også gribe telefonen og ringe til dem :o)

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. maj 2017 af Smut1

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan få SU i den periode, hvor du ikke er under uddannelse.


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. maj 2017 af Judicature (Slettet)

Du kan ikke få SU i perioden mellem gymnasiet og universitetet.

Skriv et svar til: Fra Gymnasiet til Universitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.