Fransk

Franskstil

09. maj 2017 af juliejulieju (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg har skrevet en franskstil der snart skal sendes, og jeg vil rigtig gerne have en til lige at kaste et blik på den. Det består af 4 besvarelser af nogle 'questions sur l'affiche' (de ' Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain'), og en 'style libre' på 130 ord, og jeg skriver ikke for bare at få svarene, men for at få hjælp til bedre at kunne få øje på mine egne fejl, så jeg selv kan lære af dem inden jeg bare afleverer og glemmer alt om den :) 

Er der en der vil bruge et kvarter på at markere nogle grammatisk svage punkter i opgaven?:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2017 af french doctor

Ja.

- - -

Sincèrement Thomas


Svar #2
09. maj 2017 af juliejulieju (Slettet)

Mange tak, jeg er den samme som i den anden tråd, så indsætter lige et billede af den korte del jeg ikke har sat ind - ved ikke helt selv hvad jeg er i tvivl om, jeg har bare en tendens til at se mig blind på fx bøjning af adjektiver og sådanne simple ting, men tror nogenlunde jeg har tjekket alt igennem.

Har rettet fejlen med l'affice --> l'affiche efter billedet blev taget :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. maj 2017 af french doctor

Hej

Mange gode sætninger - og gode beskrivelser.

I den sidste 'kasse' skal du lige sørge for at bøje et var verberne korrekt. 

Du skriver også "l'affice fait me penser" - tjek lige, hvor man normalt placerer det personlige stedord i forhold til verbet.

Tjek stavning af "affice".

Til slut er der det med at ligne noget. Du bruger "ressembler". Helt korrekt. Blot skal du lige slå det op og finde ud af, hvordan du får udtrykt det korrekt, for man kan ikke helt sige "ressemble la" - men det er tæt på...

Men som sagt meget flot besvarelse!

Bonne continuation.

- - -

Sincèrement Thomas


Svar #4
10. maj 2017 af juliejulieju (Slettet)

Har ændret "l'affice fait me penser" til "l'affiche me fait penser" 

Mht "ressembler" har jeg sat à ind --> "Je pense qu'elle a la peau aussi blanche parce qu'elle ressemble à la 'Blanche-neige' [...]", men er ikke helt tilfreds.. Ellers kan man måske bare sige "[...]parce qu'elle a l'apparance de la 'Blanche-neige[...]" - Ville bare gerne bruge "ressembler" for det virker korrekt haha..

Mange tak! Min fransklærer er fransk selv, så han går meget op i at alt er helt korrekt grammatisk og at man bruger de rette udtryk, så det er det jeg arbejder på:)


Skriv et svar til: Franskstil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.