Studievejledning

Hvilke karakterer søger jeg ind med?...

10. maj 2017 af Frede1337 (Slettet)

Hejsa.

Jeg gik ud af folkeskolen for 2 år siden, og jeg er endnu ikke på en uddandelse endnu. Jeg ved at jeg søgte ind med mine 2. standpunktskarakter da jeg først søge ind...

Men hvis jeg vælger at søge ind næste år, hvilke karakterer er det så at jeg søger ind med? Jeg går udfra at det er 3. standpunktskarakter?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. maj 2017 af Skaljeglavedinelektier

Det er vel de karakterer, der står på dit eksamensbevis, du søger ind med? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. maj 2017 af Kitoo (Slettet)

Det er de karakterer der står på dit afgangsbevis. På dit afgangsbevis skulle der gerne stå, om dine lærere har vurderet dig uddannelsesparat til både erhvervs- og gymnasiale uddannelser. Det har også noget sige i fht., om og hvordan du bliver optaget. Hvis du ikke er vurderet uddannelsesparat til gymnasiale uddannelser, og du søger ind på f.eks., så kan det være at de sætter dig bagest i køen til at blive optaget. Ud fra det du skriver, så kan jeg ikke helt gennemskue, om det er en gymnasial eller erhvervsuddannelse, du har tænkt dig at søge?  Hvis du søger en gymnasial uddannelse, så har du ikke længere krav på at blive optaget på en gymnasial uddannelse, fordi du ikke søger direkte i forlængelse af 9. eller 10. klasse. Jeg går ud fra, at det er skoleåret 18/19 du søger. Jeg mener, at det er fra skoleåret 18/19, at karakterkravet fra gymnasiereformen træder i kraft, men du må ikke lige hænge mig op på det.

Du kan evt. chatte med en studievejleder på uddannelsesguidens hjemmeside. De har nok lidt bedre styr på det, end jeg har. Her er et link: https://www.ug.dk/evejledning/chatmedevejledningtema


Skriv et svar til: Hvilke karakterer søger jeg ind med?...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.