Studievalg og videregående studie

Skifte over til Medicin.

11. maj 2017 af Osam0040

Hej.

Jeg har snakket med en del folk, og jeg har fået afvide at det kan lade sig gøre at tage 1 semester i Biologi studiet, hvor man kan efterfølgende vælge at starte på Medicin studiet. Det burde kunne lade sig gøre da man har samme grundforløb fik jeg af vide. Er det noget i kan bekræfte/afkræfte?


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj 2017 af Dulugtergrimt

Nej, det kan man ikke. Hvis man kunne, ville biologi være overfyldt og medicinstudiet med.

Medicinerne deler fag og forelæsninger med tandlægerne, men tandlægestuderende kan heller ikke bare hoppe over.
Der er ingen genveje ind på medicinstudiet.

Brugbart svar (0)

Svar #2
11. maj 2017 af Justitia

Du kan altid vælge medicin, såfremt du opfylder adgangskravene samt har et højt snit, som tillader du kommer ind via kvote 1. Såfremt du ikke gør, kan du altid prøve med kvote 2, her er det dog påkrævet, at du opfylder de formelle krav.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. maj 2017 af atxn (Slettet)

Nej og skal vi ikke være glade for at dem der rent faktisk har arbejdet hårdt nok for det, er dem som også kommer ind på studiet. 


Svar #4
12. maj 2017 af Osam0040

I forhold til et studieskift, når man har færdiggjort 1 studieår, hvordan forgår det? Kigger de helt tilbage på ens gymnasium karaktere, eller er det hvad du har opnået på dit studie?

Svar #5
12. maj 2017 af Osam0040

@Atxn så hvis man lige mangler 0,2 eller 0,3 for at komme ind, så har man ikke arbejdet hårdt nok? :)

Brugbart svar (1)

Svar #6
12. maj 2017 af Dulugtergrimt

Normalt søger man ind gennem systemet med gymnasiekaraktererne. Man kan så muligvis få merit for fag, man har haft tidligere. Eksempelvis kan en biokemiker få merit for biokemi-delen af medicinstudiet, som han altså ikke behøver gennemgå igen.

Svar #7
12. maj 2017 af Osam0040

Nå okay, tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #8
13. maj 2017 af Kitoo (Slettet)

Jeg mener, at du kan tage bacheloren i Kiropraktik og derefter søge ind på medicin kandidaten. Det vil dog sige, at du skal bruge et år ekstra på kandidaten for at læse nogle af fagene op.

Du kan chatte med en studievejleder her: https://www.ug.dk/evejledning/chatmedevejledningtema

De har nok lidt bedre styr på det, end vi her på SP har ;-)


Brugbart svar (0)

Svar #9
15. maj 2017 af Dulugtergrimt

Nej, det kan du ikke. Du kan ikke blive læge, medmindre du har både en bachelor og kandidat i medicin. Den eneste bachelor, der giver adgang til kandidaten, er den rent medicinske. Ingen andre.

Brugbart svar (0)

Svar #10
28. maj 2017 af klotte (Slettet)

I princippet kan man med kiropraktik- men i praksis er det udelukket for det kræver ledige studiepladser, som ikke findes. Bedste råd - søg kvote 2 - hvor de også skeler til karrakterer hvis alt andet ellers fungerer.


Skriv et svar til: Skifte over til Medicin.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.