Dansk Historieopgave

DHO efter 2001 - HJÆLP

13. maj 2017 af julieig - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg skal skrive DHO og mit overemne er "Danmark i verden efter 2001", herunder forstås 9/11, og de poltiske tiltag og ændringer, der skete i verden efter.

Jeg har været meget i tvivl omkring hvad jeg skulle stille op, men valget faldt på at belyse fascismen og nyfacismen (som måske tendenserer til at opstå), men jeg har svært ved at finde kilder (overvejer en historisk kilde, som kunne forklare nogle af fascismens grundidéer), men hvad gør jeg med dansk kilden?

Ellers andre idéer til emner, evt. problemstillinger eller kilder, kom med det


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. maj 2017 af Random93

Kan godt forstå din frustation hvis man kan kalde det overstående det. 

Men hvis du gerne vil have hjælp må du spørge noget venligere her på Studieportalen...ellers får du ikke svar, hehe...nå

Spørgsmål 1: Har du været på bibloteket og spørger en bibliotekar om bøger der drejer sig om facisme og nyfacisme?

Spørgsmål 2: Hvorfor bruger du ikke Bush´ tale efter terrorangrebet? 

Spørgsmål 3: Dansk kilden? Har du ikke fået udleveret en tekst du skal analysere? (det er en DHO vi snakker om, ikke en SRP vel? - Da i din DHO og SRO får du udleveret tekst du skal analysere)

Spørgsmål 4: Istedet for at belyse facisme, hvorfor sætter du ikke fokus på hvad terror er fx. historisk perspektiv, hvordan verden har ændret sig (MEGET KORT) og så SNAVRERRRR det hele indtil kernen af opgaven --> Danmark....?

Mit bedste råd: 1. brainstorm når du for stillet en opgave, 2. få goddamn vejledning af din lærere - det er det du har dem for

 

Svar #2
14. maj 2017 af julieig

Tusinde tak for svar! Det var bestemt ikke min mening at lyde uhøflig, men tror frustrationenen tog over et øjeblik - det beklager jeg!

Nej, vi har netop ikke fået udleveret nogle tekster, det er op til os selv at finde både dansk- og historiekilden. 

Jeg er også gået lidt væk fra fascisme, da jeg ikke føler der er nok kød på.

Jeg overvejer nu flygtningestrømme, hvor vi har set filmen "Havet Brænder", som er en meget brutal, men samtidigt smuk scenisk fortælling om flygtninge. Ellers finde digte, andre former for fortællinger om flygtninge?

Så kunne man vel rent historisk finde taler om det, det bliver jo strammere og strammere.


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. maj 2017 af Random93

Præcis! Se nu er du godt på vej...Som historisk kilde ville jeg råde dig til at tage Bush´ tale og dansk kilde kunne sagtens være filmen "Havet Brænder" - Så har du det på plads! 

Få vejledning af dine lærere ved at spørge: Jeg har det her matriale, hvad synes du om det?

Så skal din lærer uddybe og få dig på rette spor

Ps. Det er ikke normalt at man i 1.g selv skal finde alt det er, men først i 3.g hvor man skriver SRP..

Nok om det, du er altid velkommen til at skrive igen

 

Skriv et svar til: DHO efter 2001 - HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.