Tysk

Rettelse af tysk

14. maj 2017 af Sara2016 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej håber nogen som kan hjælpe med at rette min korte tysk tekst.

Ich werde kurz darüber reden, was Sie für einen Zahnaufstellung verwenden und wie eine Prothese zu machen. In Fällen wenn Sie vermissen eine oder alle Zähne es wird eine Zahnaufstellung  geschaffen werden. Anschließend verwendete die Zahnaufstellung eine Prothese zu erzeugen. Du  machst eine individuelle löffel, nehmen dann den Abdruck des Mundes des Patienten und ein Modell der paitens Mund machen mit gips. Dan machen sie eine plastron, der plastron ist 8-10 mm im der   Breite und 22 mm in der Höhe, wenn es eine obere Backe und eine untere Backe plastron ist, sollte 8-10 mm Breite und 18 mm Höhe betragen. So ein plastronen nehmen und es in eine okkludator formen. Wann sollte die Besetzung entwickelt und die Zähne werden und es gibt Regeln, wie die Zähne festgelegt werden. Dann gibt opmodelleres jugae dann muss es in einem kyvet verpackt werden. Sie müssen Acryl machen. Die Farbe des Harzes ist die gleiche rosa Farbe wie das Zahnfleisch . So ist es in einem Kocher. und dann haben Sie eine Prothese. 


på dansk :

Jeg vil fortælle kort hvad man bruger en tandopstilling til og hvilke trin man skal gøre for at fremstille en protese.  I tilfælde hvor der mangler flere eller alle tænder, fremstilles en tandopstilling. Efterfølgende kan den anvendes til  at fremstille en protese. Du starter med at lave en individual aftryk ske, derefter tag man aftryk af paitens mund og laver model af paitens mund, ved at bruge gips. Så laver man en plastron som skal være 8-10 mm i bredden og 22 mm i højden, hvis det er en overkæbe og en underkæbe plastron skal være 8-10mm bredden og 18mm højden. Så skal plastronen støbes ind i en okludator. Når den er støbt skal der opstilles tænder og der findes nogen regler om hvordan tænderne skal opstilles. Så skal der opmodelleres jugae derefter det skal den pakkes i en kyvet.  så skal der laves akryl. Farven´på akrylen er lyserød den samme farve som tandkødet. Så den ned i et kogkar. og så har du en protese


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. maj 2017 af aufdeutsch

Beklager. Den tyske tekst er fuldstændig uforståeligt. Er det Google-translate? Det virker på mig som om også den danske version er fejlagtig. Paitens mund? Så den ned i et kogkar? Hvad sker der?

Jeg synes altså ikke, at man kan "rette" teksten. Den skal oversættes helt forfra, og så skal man have nogle tandtekniske fagbegreber på plads.

Måske kan det her hjælpe lidt:
Zahnmedizinische und zahntechnische Fachbegriffe kurz erklärt
http://www.braunwarth.de/patienten/patient-lexikon.htm


Svar #2
14. maj 2017 af Sara2016 (Slettet)

hvordan sletter jeg den?

tråden! har selv klaret den!!


Skriv et svar til: Rettelse af tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.