Studievejledning

Dumpet 2g med et snit under 2 i årskataktere. Hvilke valgmuligheder har jeg?

16. maj 2017 af Bit4285 (Slettet)
Har brug for rådgivning

Jeg går i 2g og læser på en stx gymnasium. Sagen er den at jeg har fået under 2 i gennemsnit i årskaraktere. Jeg har hørt at ens gennemsnit bliver beregnet udfra eksamen og årskaraktere. Men da jeg kun skal op i et fag til eksamen hjælper det ikke rigtig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og søger hjælp her. Please hjælp!!!

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. maj 2017 af monster22 (Slettet)

drop ud og start på HF, du misser et år, men du kan stadig nå at ændre HELE dit snit da du ikke har lukket dit gennemsnit før du har afsluttet 3.g


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. maj 2017 af RMV (Slettet)

Hvad vil du bruge dit gennemsnit til? Hvad vil du reelt gøre for at få et bedre snit? Måske ændre dine studievaner og starte på HF med et klart mål om tilfredsstillende resultater? Sæt dig ned og skriv ned på et stykke papir, HVAD du gerne vil opnå, og derefter HVORDAN du vil opnå dine mål. Lav til sidst en plan som er overskuelig og realistisk :-)


Svar #3
17. maj 2017 af Bit4285 (Slettet)

#1
drop ud og start på HF, du misser et år, men du kan stadig nå at ændre HELE dit snit da du ikke har lukket dit gennemsnit før du har afsluttet 3.g

Hvis jeg starter på en hf uddannelse vil det have en virkning på mit valg af vidergåebde uddannelse? Eller er det en fordel af have 4 års uddannelse?

Brugbart svar (0)

Svar #4
28. maj 2017 af klotte (Slettet)

Hvis du skrifter skal du sikre dig at du virkelig arbejde og får hjælp til fag. Det lyder som om at du har nogle hulle ri noget merr grunddlæggende ? Det skal læres, samles op - ellers nytter studieskift ikke- held og lykke.


Skriv et svar til: Dumpet 2g med et snit under 2 i årskataktere. Hvilke valgmuligheder har jeg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.