Eksamensforberedelse

Tæller årskarakteren fra 1.G med i gennemsnittet, hvis jeg først afslutter det i 2.G?

16. maj 2017 af Antinno - Niveau: B-niveau

Hej, jeg skal snart til årsprøve i matematik. Jeg har det på B niveau, så afslutter det først næste år (går pt. i 1.G). Jeg har fået fortalt at den årskarakter jeg får i år, vil påvirke min årskarakter næste år når jeg afslutter. Det passer da ikke, gør det?


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. maj 2017 af Mathias7878

Nej, det gør den ikke :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. maj 2017 af Helpful (Slettet)

Den kommer ikke til at stå nogen steder, men den er jo en rettesnor for hvor du står henne lige nu. og Nogen lærere vælger at kigge på alle de karakterer de har givet i faget når de skal give dig den afsluttende årskarakter...


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. maj 2017 af Mathias7878

#2

Den kommer ikke til at stå nogen steder, men den er jo en rettesnor for hvor du står henne lige nu. og Nogen lærere vælger at kigge på alle de karakterer de har givet i faget når de skal give dig den afsluttende årskarakter...

Ja, men det er ikke ensbetydende med, at man får den samme karakter i den afsluttende prøve i 1g som i 2g. Jeg afsluttede matematik med et 4-tal i 1g og endte med 12/12 på A-niveau i 3g :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. maj 2017 af Bjarnesen (Slettet)

#2 Årskarakteren er ikke elevens præstentation gennem hele året. En elev kan få 12 hele året, men i de sidste to afleveringer få fx 10, og dermed få 10 til årskarakteren. Dette skete for mig.


Skriv et svar til: Tæller årskarakteren fra 1.G med i gennemsnittet, hvis jeg først afslutter det i 2.G?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.