Historie

2. Verdenskrig

20. maj 2017 af annekatrine57 - Niveau: 10. klasse

Hejsa;) Jeg har undret mig over en hel masse ting omkring 2. Verdenskrig, da jeg er igang med en opgave omkring 2. verdenskrig. Jeg har simpelthen ikke har fået svar på nogle af de spørgsmål, som jeg under mig ovre; både fra folk og fra Google. Så derfor spørger jeg herinde, i håb om, at der er nogle som måske kender svaret til disse spørgsmål, som jeg har undret mig ovre.

Der blev sat ild til mange synagopger i Tyskland under krigen, men hvorfor satte man ikke ild til alle synagogerne i Tyskland?

Hvordan iscenesatte Hitler og Tyskland det angreb fra Polen, som skulle undskylde Tysklands angreb på Polen? 

Hvad var optakten til angrebet på Polen, og hvordan var forholdet, altså i forhold til magten mellem den tyske hær og den polske hær, og hvordan blandede Sovjetunionen sig egentlig?

Kunne også rigtig godt tænke mig at få at vide hvordan det endte for Polen, og hvorfor angrebet på Polen egentlig var med til at udløse 2. verdenskrig?

Håber at nogle af jer kan svarer på nogle af spørgsmålene.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2017 af Justitia

Lån en bog.....


Skriv et svar til: 2. Verdenskrig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.