Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Markedsrenten - afkastningsgrad

21. maj 2017 af EmilieBN (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg ved der findes mange tråde herinde om markedsrenten, men desværre ingen, der kunne hjælpe mig. 

Jeg skal sammenligne en virksomheds afkastningsgrad med markedsrenten, men hvilken markedsrente? Jeg fandt den her oversigt over officielle rentesatser, men hvilken én af dem er det?http://www.nationalbanken.dk/da/markedsinfo/officiellerentesatser/Sider/default.aspx

Jeg har også kigget på en statistik over 10-årig statsobligationer for alle 12 måneder i 2016, men ved ikke helt, om det er gyldigt, hvis man tager gennemsnittet af de 12 måneder - for så har markedsrenten været 0,27% - kan det passe? 

Læste ellers i en artikel at markedrenten i 2016 havde ligget på 3-4% :-) 

Håber nogen kan hjælpe mig! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2017 af Razux (Slettet)

Markedsrenten er 3-4 %. Der skal dog tages forbehold for eventuelle risikotillæg også, hvis du f.eks. har at gøre med en rentabilitetsanalyse.


Svar #2
22. maj 2017 af EmilieBN (Slettet)

Tak for svar Razux! Kan du fortælle mig, hvor man kan finde oplysninger op dette? Hvor skal jeg kigge henne? :) mere så jeg i fremtiden ved, hvor jeg kan finde den information. 


Skriv et svar til: Markedsrenten - afkastningsgrad

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.