Studievalg og videregående studie

Medicin SDU

21. maj 2017 af Phoenix4

Hej 

Hvis man overvejer at læse til medicin på SDU men bor i KBH vil det kunne fungere? Altså fx hvis man har tænkt sig at pendle hverdag og om vendt hvis man hellerer vil droppe forelæsningerne og holdundervisning; om det så kan fungere uanset hvad man vælger at gøre?

Derudover vil jeg gerne spørge om hvordan det vil forholde sig til kandidaten. Hvilke hospitaler skal kommer man til at være i klinik i(altså hvilke mulige?). 

Tak på forhånd 


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2017 af Smut1

Hej. Har hørt, at det skulle være besværligt at pendle frem og tilbage (næsten hver dag), men at man sagtens kan få det til at fungere, hvilket næsten giver sig selv, da en togtur kun tager 1,5 timer i gennemsnit. (Jeg ved ikke, hvor lang tid det tager, hvis man selv kører;)


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. maj 2017 af Dulugtergrimt

Der er en del fra København, der tager bacheloren i Odense. Da jeg læste var det sådan, at hvis man havde læst i Odense og afsluttet bacheloren der, kunne man søge ind på kandidatdelen i København. Dengang tog studiet alle ansøgninger ind, med det resultat at samtlige hospitalsafdelinger havde for mange studerende. Studielederen skrev så et opkast af en ansvarsfralæggelse, hvor han i bund og grund sagde 'vi ved, I er for mange, men sådan er det, så rend mig i røven'. Derefter stoppede det enorme indtag, og der er nu, så vidt jeg har hørt, optagelsesprøve og kun optag hvis der er ledige pladser.

Hospitalsmæssigt skal du regne med afdelinger på Fyn og i Sønderjylland.

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj 2017 af klotte (Slettet)

Det er megasvært at pendle... bedre at finde kollegie. De er billigere end i KBH. Min søn var også på afdelinger i sydlige Jylland. Men sådan ER lægelivet- man sende ud forskellig steder - også bagefter på turnus.


Svar #4
14. juni 2017 af Phoenix4

Hej alle sammen tak for jeres svar =D jeg vil tage det til mig =D 


Skriv et svar til: Medicin SDU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.