Almen studieforberedelse (AT)

Religionsfaglig vinkel

22. maj 2017 af Sariwa (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle i venlige sjæle, jeg er igang med en AT prøve, ikke eksamen, derfor tænkte jeg om nogen evt kunne hjælpe mig, jeg har fagene Engelsk og Religion og det overordnede emne Rejser, som var AT emnet i 2009, og jeg har valgt Den puritanske rejse.

Jeg har fundet en masse gode kilder men de er hovedsageligt engelske, humanistiske og historiske og problemet er jo at jeg skal bruge forskellige metoder. Jeg har snakket med lærerene om at bruge en analyse på Engelsk af det amerikanske samfund og en religions analyse på en eller anden måde af en tekst.

Puha altså det er svært at adskille de to da de begge er ret humanistiske fag og  mit emne er svært at lave religionssociologisk.

Jeg har lavet disse problemstillinger


Hvad var puritanernes tolkning af kristendommen, hvad tog de afstand fra, fra den katolske kirke?

Hvordan har puritanerne påvirket det moderne Amerika?(med referinger til en engelsk artikel jeg har fundet)

 Men mangler et analyserende hvor jeg tænker at jeg hellere må bruge en religionfaglig vinkel, kan nogen hjælpe?

Har evt en prædiken jeg kan bruge og en artikel hvor de snakker om deres rejse som et overgangsritual(men den er jo ikke direkte fra noget religionstekst)


Svar #1
23. maj 2017 af Sariwa (Slettet)

:))


Skriv et svar til: Religionsfaglig vinkel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.